Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
George R. R. Martin világában, Christian T. Petersen 2011-ben megjelent játéka 3-6 fő részére Westerosba repíti a játékosokat, ahol a vastrónért harcolnak egy házat irányítva a hadak útján.
Mit kapunk a dobozban?
1 szabálykönyv, 1 játéktábla, 138 műanyag egység, 42 házkártya, 30 westeros kártya, 9 vadak kártya, 24 csata hullámzása kártya, 6 játékos paraván, 90 parancsjelző, 120 hatalomjelző, 18 befolyásjelző, 6 utánpótlásjelző, 14 semleges erő jelző, 6 győzelempont jelző, 6 helyőrségjelző, 1 vastrón, 1 valyrai acélkard, 1 hírvivő holló, 1 fordulójelző, 1 vadak fenyegetése jelző, 1 királyi udvar sablon, 2 játéksegédlet
A játék menete:
Minden játékos választ egyet Westeros uralkodóházai közül, majd magához veszi annak egységeit és különböző jelzőit.
Mindenki lehelyezi a kezdő egységeit, készleteit és jelzőit a tábla megfelelő helyeire és indulhat a játék. A játék körökre van osztva, aminek több fázisa van. Az első a tervezés fázis, ekkor mindenki lerakja egy-egy parancs jelzőjét minden olyan tartományra, amit az ő háza ural. Az ott lévő egységek eszerint fognak viselkedni majd a kör folyamán. Az akció fázisban a játékosok felfordítják a korongokat, és végrehajtják az akciókat olyan sorrendben, ahogy a megfelelő befolyás jelző táblarész diktálja. A különféle parancsok egyszerre hajtódnak végre. Például először mindig a támadás jelzők fejtik ki a hatásukat.
Ha egy játékos ekkor elfoglal egy olyan területet, ahol egy vár vagy város található, akkor előremozgatja a jelzőjét a győzelmi sávon.
Amennyiben csatára kerül sor, akkor mindegyik játékos összeadja a kérdéses területen lévő egységeinek az erejét, a felhelyezett tokenek harci bónuszait és a lapon található számot, amit kiválasztott a csatára.
Mindegyik uralkodóház egy saját kártyapaklival rendelkezik, amik segíthetik őket a csaták folyamán. A számok plusz harci erőt biztosítanak nekik, míg mások fondorlatos képességeket, amikkel megfordíthatják a csata kimenetelét.
A vesztesnek vissza kell vonulnia egy általa birtokolt területre és el kell fektetni az egységeket, jelezve, hogy azok már nem adnak harci erőt.
Lehetőség van hatalmi jelzőket is szerezni, ami a körök közti szavazásokon lesz hasznára a házaknak, amikor küzdenek a valériai acélból készült kardért, az üzenetvivő hollóért és a vas trónért. Aki ezeket a jelzőket birtokolja különféle előnyökhöz juthat a következő körben.
Ezek után a következő kör kezdődik.
Az első kört kivéve minden kör elején a három Westeros pakliból fel kell fordítani egy-egy lapot, amit sorban végre kell hajtani. Mindegyik egy véletlen eseményt szimbolizál.
Ekkor az is előfordulhat, hogy a vadak be akarnak törni északról és a játékosokon múlik, hogy megakadályozzák-e ezt a támadás a hatalmi jelzőik felhasználásával.
Hogyan lehet nyerni?
A játék tíz körön keresztül zajlik, és a végén amelyik ház a legtöbb várat és várost birtokolja, megnyerte a játékot. Hacsak valamelyik játékos nem birtokol hét várat vagy várost akármikor a játék folyamán, ugyanis ekkor automatikusan megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Trónok Harca társasjáték egy igazán összetett és gondolkodásra, stratégiára sarkalló taktikai társasjáték. Ezért elsősorban a gyakorlottabb játékosok számára ajánljuk. Valamint azoknak, akik szeretik az ilyenfajta az intrikáktól sem mentes társasjátékokat. Természetesen minden rajongónak kötelező darab ez a csodás társasjáték!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Trónok harca
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
helyzetkialakítós, (birodalom) építős
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, helyzetfelismerés, kombinációs készség
Téma/Tematika
Trónok harca
Kiadó
Delta Vision Kft.
Kiadás éve
2 015
Cikkszám
KTM100002647
Vélemények
Nincsenek témák!