Komoly digitális kihívások a képernyőkön
Az elmúlt hétvégén részt vettünk a győri PlayIT-en, ami a digitális szórakozás egyik kiemelkedő fesztiválja. Megfigyeléseink szerint a digitális világban is óriási igény mutatkozik a "detoxikáló" társasjátékok iránt.
Rengeteg társasjátékot vittünk ki és tettünk kipróbálhatóvá, voltak velünk kétszemélyes logikai játék asztalok is és mindenki részt vehetett egy biztos nyereményekkel kecsegtető sorsoláson is.
A méltán népszerű, gyors pörgős partyjátékok mellett voltak, akik nem átallottak több órát is rászánni, hogy nálunk társasjátékozzanak.
Monitorokkal körbeépített szimulátor, mely teljesen valós környezet érzetét kelti. Száguldás, biztonságos keretek között.
Miközben a digitális detox fontos a mentális egészség szempontjából, nem szabad elfelejtenünk, hogy a mai világban a digitális kultúra és annak készségszintű ismerete is elengedhetetlen.
Vegyünk például egy autószimulátort, melynek segítségével rengeteg készség fejleszthető, és a hétköznapi körülmények közt való vezetésre is fel tudja készíteni a játékost, de akár a versenypályán is róhatja a köröket, teljesen biztonságos körülmények között.
A PlayIT-en szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy a digitális és az analóg világ - akár jól is - együtt tud élni, kiegészítve egymást.
Hálózatba kötve, azaz társaságban minden fajta játék jobb
El kell ismerni, hogy ma már fantasztikus helyen tart már a digitalizáció és nagyon változatos a felhasználási lehetősége. A közéletben, munkában, tanulásban éppúgy, mint a játékban, kikapcsolódásban. Az egyszerű kézi kütyüktől, az interaktív konzolokig, a kiterjesztett valóságon át egészen a valósághű szimulátorokig számos eszköz áll a mai generációk rendelkezésére, mely a shown mind megtalálható és kipróbálható volt.
Ma már az esport egy elismert és támogatott közösségi megmérettetési forma, melynek hazánkban is számos egyesület és csapat a résztvevője akár nemzetközi szinten is.
plugged és unplugged verziók - két élő műfaj -, mint a zenében
Analóg alternatívát kínálnak a társasjátékok a digitális világunkban is
A társasjátékok lehetőséget kínálnak a közösségi élményekre, a stratégiai gondolkodásra és a kreativitás fejlesztésére, miközben csökkentik a digitális világ által okozott stresszt és információs túlterhelést. A PlayIT-en eltöltött időnk során láttuk, hogy az emberek valóban vágyakoznak ezekre az élményekre, még egy olyan eseményen is, amely elsősorban a digitális szórakoztatásra összpontosít.
Azt azért el kell ismerni, hogy az idősebb generációnak nem olyan könnyű, és gyakran nem is oly motiváló digitális készségeket elsajátítani, mert nem feltétlenül a gyors, vibráló, alternatív valóságban fontos információkkal teli dolgok vonzzák őket. Az asztali társasjátékok "lassabb világa" pedig a fiatalokat rettenti el néha. Emiatt a generációs szakadék egyre csak mélyülhetne, de hisszük, mert a rendezvényen is láttuk, hogy van egy arany közép út!
Hiszen fontos megjegyezni, hogy a társasjátékok nem csupán a digitális detox eszközei, hanem hídak is a generációk között. Segítenek abban, hogy a különböző korosztályok jobban megértsék egymást, és közös élményeket szerezzenek. A digitális világ képességeinek megértése mellett a társasjátékok által nyújtott analóg tapasztalatok is alapvetően fontosak a szociális készségek és az emberi kapcsolatok fejlesztéséhez.
A digitális és az analóg jól megfér egymás mellett
Összegzésképpen elmondható, hogy a győri PlayIT-en szerzett tapasztalataink azt bizonyítják, hogy a társasjátékok és a digitális játékok nem kizárólagos alternatívái egymásnak, hanem egymást kiegészítve képesek gazdagabbá tenni mindennapjainkat. A digitális detox és a társasjátékozás egyensúlya hozzájárulhat mentális egészségünk javításához, miközben a digitális kultúra ismerete nélkülözhetetlen a mai világban való boldoguláshoz.
A társasjátékok tehát nem csak szórakozás, hanem egy eszköz is, amellyel megtalálhatjuk a helyes egyensúlyt a digitális és az analóg életünk között. Legyen szó egy gyors partyjátékról vagy egy hosszabb stratégiai játékról, a lényeg a közösen töltött minőségi idő, no meg a képernyőktől való ideiglenes szabadulás.