A játékról röviden:
Julian Courtland-Smith eredetileg 1982ben megjelent játéka 2-4 fő részére egy valódi klasszikus társasjáték, ami túlélte az évtizedek viharait és még ma is feledhetetlen játékélményt tartogat a számunkra.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktér, 40 sziget lapka, 40 figura (10-10db mind a négy színben), 5 tengeri kígyó, 5 bálna, 6 cápa, 12 hajó, 1 egyedi dobókocka, 1 szabálykönyv
A játék menete:
A szabálykönyvnek megfelelően a játéktérre fel kell rakni véletlenszerűen a sziget lapkákat, majd a játékosok a kezdő játékostól kezdve sorra felraknak egy-egy bábut egy még üres lapkára. Ezt addig ismétlik, amíg mindenkinek felkerült az összes bábuja. Majd mindenki felrakja ugyanezzel a módszerrel a két hajóját az egyik sziget lapka melletti tengeri helyre.
Fontos! A játékosok sosem nézhetik meg saját vagy egy társuk bábuinak az alját, hiszen ott egy szám található, ami jelzi, hogy mennyi pontot kapnak a figuráért a játék végén, ha kimenekült egy szigetre.
Majd a soron lévő játékos a következőket hajtja végre a körében. Ha akar és/vagy tud, a köre elején felhasználhat egy sziget lapkát, amit felhúzott. Három mozgáspontnyit mozgathatja a figuráit a táblán. Felvesz egy sziget lapkát. Dob a kockával, hogy melyik szörnyet mozgathatja.
A lapkák felhasználása attól függ, hogy milyen kerettel rendelkeznek. Ezt a szabálykönyvben meg lehet találni. Valamelyik plusz csónakot ad, míg mások új tengeri lényeket idéznek meg a vízbe.
A mozgás során a szigeten akárhányat lehet lépni, csakúgy mint a csónakban ülve. Viszont ha valaki vízbe került, akkor az a bábu maximum egy mezőnyit úszhat egy körben.
A felvett lapkákon ha bábu állt, az a tengerbe huppan és úsznia kell. Először mindig a strand lapkák, majd az erdők és végül a hegy lapkákat kell felvenni.
A dobókockával dobva lehet mozgatni a kidobott szörny egyikét. Mindegyik lény más módon veszélyes. A bálna a csónakokat borítja fel. A cápa az úszókat eszi meg. A tengeri kígyó mindent felfal, ami az útjába kerül.
A meghalt bábuk kikerülnek a játékból, de még ilyenkor sem lehet megnézni a számot az aljukon.
Hogyan lehet nyerni?
A játéknak akkor van vége, ha egy játékos felfordítja az egyik hegy lapka alatt kitörni készülő vulkánt. Ekkor minden partra ért bábut maguk elé vesznek a játékosok és összeadják az aljukon lévő pontszámokat. Akinek több pontja van, nyert.
Végezetül:
A Survive: Escape from Atlantis egy olyan játék, amit maguk a játékosok tesznek változatossá és nagyszerű élménnyé. A könnyen megtanulható szabályok és a remek ütemben haladó játékmenet ideális családi játékká teszi. Csak szem előtt kell tartani, hogy ez egy játék, és nem megsértődni, ha valaki megeszi az egyik figuránkat egy cápával. Bátran ajánljuk minden család és baráti társaság számára.