A játékról röviden:
A Chalk and Chuckles kiadó 2012-ben megjelent társasjátéka 7 éves kortól, 2-4 játékosnak egy szórakoztató, matematikára épülő kém játék!
Mit kapunk a dobozban?
Küldetés kártyák (1-100-ig számozva), ujjlenyomat lapok, hat oldalú kocka műveleti jelekkel, dekódoló szemüveg, játékszabály.
A játék menete:
Minden játékos kapjon 5 darab küldetéskártyát, amelyet maga elé helyez egy pakliban. Vegyétek fel a szemüvegeteket. Terítsétek ki az asztalon az ujjlenyomat lapkákat képpel lefelé. Ezeken 1-9-ig találhatóak számok, amelyeket a kidobott műveleti jellel kell majd használnotok. Mindenki nézze meg a legfelső lapján lévő számot! A kezdő játékos dobjon a dobókockával. Attól függően, hogy mit dobott ki, minden játékosnak fel kell kapkodnia az ujjlenyomat lapokat, de csak azt, amire szüksége is van! Például, ha a lapunkon a 15-ös szám szerepel és a kezdő játékos a szorzás jelet dobta, úgy vegyük fel minél előbb a 3-as és az 5-ös ujjlenyomatot! Ha az összeadást, akkor 9-es és a 6-os jelet! Nincs megkötés arra, hogy hány darab számot kapkodhatunk fel. A műveletek között szerepelnie kell a kidobottnak, de nem kizárólag annak, így később, ha nagyobb számot kapunk, kedvünkre válogathatunk köztük.
Aki elsőként sikeresen vette fel a jeleket, kiáltsa be, hogy "Küldetés teljesítve!". Ekkor mindenkinek abba kell hagynia a keresgélést és a bekiáltó játékosnak le kell vezetnie az műveletet! Ha helyes volt, úgy a lapját félre teszi, már csak 4 küldetés kell a nyeréshez. A többieknek ilyenkor az addig nézett lapjukat a kártyapaklijuk aljára kell tenniük. Ha helytelen volt, úgy ebből a körből már kimarad és a lapot a paklija aljára kell tegye. A többiek tovább folytathatják a keresést az eddig nézett kártya számával.
A hat oldalú dobókockán az alábbi műveletek szerepelnek: összeadás, kivonás, osztás, szorzás és kétszer Super Math Spy fej, azaz joker jel, amikor olyan műveletet használhatunk, amilyet csak szeretnénk!
Hogyan lehet nyerni?
Minden kém annyi ujjlenyomatot vehet fel a körében, amennyit csak szeretne, de a lap megoldásánál mindegyiket használnia is kell.
Ha mi oldottuk meg az 5 küldetés lapunkat elsőként, úgy megnyertük a játékot!
Végezetül:
A Super Math Spy kémjei egy-két játszma után kenni-vágni fogják a gyors fejszámolást! Gyors reakció és kockázat felismerésre is szükségünk lesz: a leggyorsabb útat vagy a minél több ujjlenyomat felvételt válasszuk? Hiszen, ha szinte minden szám nálunk van, a többiek mit is vehetnének fel?
Remek szórakozás kisiskolásoknak és már nem iskolásoknak is!