A játékról röviden:
Vlaada Chvátil 2008ban megjelent játéka 1-5 fő részére egy űrhajóra repíti a játékosokat, ahol együttműködve kell megtervezniük az űrhajó védelmét, hogy túléljék az idegenek támadásait.
Mit kapunk a dobozban?
1 űrhajó tábla, 10 akciósáv 5 színben, 7 röppálya sáv, 1 küldetés fázis tábla, 10 műanyag figura, 75 műanyag kocka, 1 kék és 3 zöld cilinder, 90 akciókártya, 6 hősies akciókártya, 55 veszélyforrás kártya, 18 sérülés lapka, 26 belső fenyegetés jelző, 16 számozott jelző, 1 MP3 CD 16 számmal, 1 hajónapló, 1 szabálykönyv, 1 „Hogyan legyünk űr felfedezők” kézikönyv
A játék menete:
Minden játékos megkapja a saját 12 részre osztott akciósávját. Mindenki kap 15 lapot, amit háromszor 5 részre kell felosztani, és a három külön szekcióban lehet felhasználni, akkor, ha az előző szekciót már feltöltötte a játékos.
A játékosok berakják a CD-t és kiválasztják az egyik számot. Ez egy 10 perces hanganyag lesz, ami alatt meg kell tervezniük az akcióikat. A szám közben jelezni fogja, hogy mikor és hol jelennek meg majd a veszélyforrások, így segítve a tervezésben.
A játéktért három szekcióra van osztva, piros, fehér és kék. Minden szekció két részből áll, és mindegyikük 6 sérüléspontot bír ki.
Mindegyik részlegnek van egy fegyvere is, amit működésbe hozva lehet lelőni a hajóra támadó lényeket. Ám ehhez energia is kell, amit szintén egy akcióval lehet aktiválni.
Előfordulhat az is, hogy a hajó belsejében is küzdeni kell a behatolókkal. Ezt androidok aktiválásával lehet megtenni.
Valamint a pajzsok feltöltése is nagyon hasznos, hogy elkerülje a hajó a sérüléseket.
Minden részlegen egy A, B és C parancslehetőség van, és attól függően, hogy a játékos milyen akciólapot játszott ki oda, fog a megfelelő parancs végrehajtódni.
Amikor a játékosok készen vannak a tervezéssel, a végrehajtás fázis következik. Ekkor sorra kell venni a köröket és mindenki sorban felfedi, hogy mit is csinál az adott körben. A zeneszám újra lejátszása segítségével pedig a megfelelő időkben az ellenfelek kártyái is megjelennek a hajó körül.
Hogyan lehet nyerni?
Ha a játékosok ügyesen tervezték meg a lépéseiket, akkor túlélhetik a 12. kört és ezzel megnyerik a játékot. Ám ha a hajó egy része 6 vagy több sebződést szenvedett el, akkor a játéknak azonnal vége van, és lehet újra próbálkozni.
Végezetül:
A Space Alert egy mókás, könnyed és gyors folyású kooperációs társasjáték. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a vidám hangulatú együttműködős stílusú társasjátékokat.