Small World (magyar)

Small World (magyar)
Small World (magyar)
Small World (magyar)
Small World (magyar)
Small World (magyar)
Small World (magyar)
A Small World egy könnyed civilizációfejlesztéses játék 2-5 játékos számára, amelyben a táblán látható világot kell elfoglalnunk. A különböző speciális tulajdonságokkal szereplő fajokat megfelelőképpen kell bevetnünk. A terjeszkedést gyakran a szomszédos gyengébb fajok kárára kell megtennünk, ezzel számtalan ellenségre szert téve. A túlterjeszkedett birodalmat megfelelő időben kell feladni, hogy egy újat indítsunk útjára.
8 – 99 éves kortól ajánlott
2 – 5 játékos számára
~ 40 – 80 perc
Op-v_GFu33E
Állapot:
16 990 Ft
A vásárlás után járó pontok: 850 Ft
Nincs raktáron
Értesítést kérek, ha újra lesz raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Összehasonlítás
Kérdés a termékről
Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Philippe Keyaerts játéka 2009-ben jelent meg 2-5 fő számára amely a wargamek egy könnyedebb változatába vezet be minket.
 
Mit kapunk a dobozban?
 
2 kétoldalas játéktábla - minden játékos számhoz külön térképpel, 14 képzeletbeli faj - a megfelelő jelzőkkel és lapkákkal, 20 különleges képesség jelző, 2 hős és 1 sárkány, 109 győzelmi érme, 10 trollbarlang, 9 hegy, 6 erőd, 5 tábor, 2 földi üreg lapka és 1 körjelző korona, 6 összefoglaló tábla, 1 erősítés kocka, 1 magyar nyelvű szabálykönyv
 
A játék menete:
 
A játékosok számának megfelelő táblát készítsük elő. Mindenkinek adjuk oda a kezdő 5 pénzkorongját. Készítsük elő a megkevert faji+képesség kombinációkat a tábla mellé. Rakjuk fel az eltűnt civilizációs lapkákat a megjelölt helyekre, majd a hegységlapkákat, és már kezdődhet is a játék.
 
A kezdő játékos választ egy faj/képesség kombinációt, ami minden játék alkalmával más lesz. A legelső kombinációért nem kell fizetni, viszont ha úgy dönt, hogy egy feljebb lévőt visz el, akkor az átugrottak mindegyikére tennie kell egy 1-es értékű pénz jelölőt a saját készletéből. Ezek után a faji és a képesség lapokon feltüntetett számok összegének megfelelő mennyiségű faji jelzőt kap, ami a faja populációját hivatott jelezni.
 
Majd el is kezdheti a hódítást. Egy új faj minden esetben csak egy, a térkép szélével határos helyen kezdheti meg a hódítást vagy egy vízzel határoson.
 
A térkép különféle domborzati elemekre van osztva, ami mind egy külön territóriumként funkcionál. Ha egy játékos meg akarja hódítani az egyiket a faji jelzőiből kettőt kell leraknia, amennyiben az adott hely üres. Ezt növeli egyel minden már ott lévő faji jelző, illetve bizonyos tereptárgyak, mint hegyek vagy troll barlangok.
 
Ezen a módon egészen addig foglalhat el területeket a pályán, amíg el nem fogynak a faji jelölői.
 
Amennyiben már rendelkezésére áll jelző, de már nem tudna velük újabb területeket meghódítani, lehetősége van egy végső hódításra az utánpótlás kocka segítségével. Kijelöli, hogy melyik mezőt szeretné elfoglalni és dob a kockával. Ha a kocka eredménye és a megmaradt egységek összege elegendő a hódításhoz, sikerrel járt.
 
Ezek után lehetősége van újraosztania a pályán lévő egységeit és azokat amikkel már nem tudott hódítani. Ilyenkor szabadon mozgathat jelzőket a területei között, növelve azok védelmét.
 
Majd minden elfoglalt területért kap egy-egy érmét, plusz az esetleges faji vagy képességbeli bónuszokért.
 
A következő körünk hódításakor pedig felvehetjük a jelzőinket, hogy újra hódítsunk velük, de egyet ott kell hagynunk minden elfoglalt területen. Így egyre kevesebb jelzőnk lesz.
 
A játék folyamán a játékosok óhatatlanul egymás területeit fogják meghódítani, hiszen a világ nem elég nagy mindenki számára. Ilyenkor, ha egy játékos egy másik által birtokolt területet foglal el, a megtámadott faj jelzői közül egy visszakerül a dobozba, míg a többi visszavonulhat. Vagyis a soron lévő játékos köre végén lehelyezhetőek, akár csak a csapatújraosztásnál.
 
Ha egy fajunk elfogyott vagy nem tudunk, nem akarunk velük tovább terjeszkedni, akkor lehetőségünk van hanyatlásba fordítani őket. Ilyenkor a körünk abból áll, hogy levesszük a jelzőinket a pályáról, kivéve egyet területenként, azokat pedig átfordítjuk. Majd megkapjuk értük a területenkénti pénzértéket, és a következő körünk elején választhatunk egy újabb kombinációt. A hanyatlott fajunk továbbra is hoz nekünk pénzt a körök végén, de már nem tudnak hódítani és nincsen képességük sem. Kivéve, ha zombi faj kombinációt választottál.
 
Fontos! Csak egy hanyatlott és egy aktív fajunk lehet a játék során kivéve, ha egy képesség mást nem diktál.
 
Hogyan lehet nyerni?
 
A játék a játékosok számától függően meghatározott számú körig tart. Akinek az utolsó kör után több pénze van, megnyerte a játékot.
 
Végezetül:
 
A Small World egy teljesen új módon és könnyen fogyasztható módon tálalja a civilizációépítős játékok műfaját, ahol nem kell kétségbe esni, ha hibázunk. Egyszerűen csak hozzunk egy új fajt. Ajánljuk mindazoknak, akik egy kis konfliktusra vágynak a játék során. Mindezt egy könnyed játékmenettel, pikáns fajokkal megtűzdelt környezetben tehetik meg.


SAS és KOS a társasjáték webáruház Kiváló árak a SAS és KOS társasjáték webáruházban Tényleges raktárkészlet a SAS és KOS társasjáték webáruházban Gyors szállítás a SAS és KOS társasjáték webáruházban Személyes ügyfélszolgálat a SAS és KOS társasjáték webáruházban Visszavásárlási garancia a SAS és KOS társasjáték webáruházban

GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!

Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Small World
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Váltakozóképességek, Területmozgatás, Kockadobás, Területbefolyásolás/irányítás, VIC-04VictoryPointsasaResource, Változósetup, IncreaseValueofUnchosenResources, HiddenVictoryPoints
Fejlesztési területek
vizuális érzék fejlesztése, stratégiai gondolkodás, rendszerező képesség
Téma/Tematika
fantasy
Kiadó
DoW
Kiadás éve
2 017
Cikkszám
KTM100003455
Vélemények
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.