2002-ben jelent meg a Kerekasztal Lovagjainak prototípusa (Serge Laget és Bruno Cathala), majd a következő években még szebb kísérleti példányokkal álltak elő, de kiadót nehezen találtak. A Hans im Glück, a Kosmos és még néhány másik kiadó is komolyan fontolgatta, de végül visszadobták. A végén a Eurogames döntött úgy, hogy megcsinálja, és Frank Diont (Mare Nostrum) kérte fel a grafikai munkák elvégzésére. A Descartes/Eurogames pénzügyi problémái miatt egyre halogatták a kiadást, míg Asmodeé végül megvette a Descartes-ot és a Days of Wonder megragadta annak lehetőségét, hogy átvegye a projektet egy könnyedebb stílusú grafikával, szélesebb kört célozva meg. Az új grafika Julien Delval és Cyrille Danjean nevéhez fűződik, és meg is érdemlik, hogy név szerint emlegessük őket, mivel ez egyike a legszebb játékoknak.
A Kerekasztal Lovagjainak (Shadows over Camelot lett végül a hivatalos neve Amerikában) ötlete akkor született Serge Laret agyában, mikor Knizia Gyűrűk Ura játékát játszotta. Mindkettő ugyanannak a nagyon kis létszámú szövetséges játékcsaládnak a tagja, melyben a résztvevőknek együtt kell játszania egy közös ellenség ellen, a káosz és a gonosz erőivel szemben.
A Kerekasztal nemes lovagjai Camelotban gyűltek össze, hogy végrehajtsák számos küldetésüket és feladatukat: meg kell nyerniük a háborút a szászok és a piktek ellen, lovagi tornákon kell bizonyítaniuk rátermettségüket, ugyanakkor sárkányokat ölni és visszaszerezni Excaliburt és megtalálni a Grált; nem kevés!
Míg a gonosz erőket a fekete kártyákkal a játék automatikusan irányítja, a résztvevők fehér kártyáikat használva próbálják teljesíteni feladataikat. Van még némi plusz izgalom és aggódni való, mivel elképzelhető az is, hogy áruló van közöttük; egy gonosz lovag, aki eladta magát a sötét erőknek, akit szintén le kell leplezni - feltéve, hogy van egyáltalán.
Valószínűleg nehéz volt meghozni a Shadows over Camelot kockázatos kiadásáról szóló döntést. A habozó kiadók magyarázata lehet a rengeteg alkatrész, a különböző küldetésekből adódó hosszú szabálykönyv - ezek első pillantásra megtévesztő benyomást kelthetnek a játék bonyolultságát illetően. Valójában nagyon is könnyen játszható, és legalább annyira számít a résztvevők szerepjátéka, mint a gördülékeny és jól követhető szabályokra. A Shadows over Camelot a tökéletes társasjáték 40-50 éves fanatikusoknak, akiknek már nincs elég erejük egy hosszú éjszakába nyúló szerepjátékra. Azoknak is tetszeni fog, akik szeretik az olyan atmoszférát, mint a Bang!-é vagy a Mystery of Abbey-é.