Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
David V. H. Peters és Harry Wu 2010-ben megjelent játéka 2-5 fő részére egy egészen egyedi témájú és megvalósítású társasjátékot kínál nekünk, ahol a feladatunk nem más mint beházasodni a különböző családokba.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktábla, 20 család lapka, 120 teve bábu, 54 kereskedelmi kapcsolat lapka, 33 áru kártya, 33 áru lapka, 4 áttekintő lapka, 75 dirham (1, 2 és 10 értékekben), 1 játékszabály
A játék menete:
Minden játékos két áru lappal és 10 dirham-al kezd.
Egy játékos a körében két akció közül választhat.
Az egyik, hogy beházasodik egy családba a tíz közül. Ekkor kifizeti a családnál látható pénzmennyiséget, amit a családhoz rak le, és elveszi az egyik (családtag) lapkát a kettő közül. Egy családba egy játékos csak egyszer házasodhat be.
A másik akció, hogy az egyik általa már irányított családnak építi a kereskedelmi útvonalát. Ekkor egy tevét lerakhat a család készletéből egy mezőre, ami a család kiinduló helyével, vagy már egy lehelyezett tevéjének egyikével szomszédos mezőre kerül. Egy pénz elköltésével viszont két tevét is lerakhat egymás után.
Amennyiben ilyenkor egy olyan mezőre érkezett, ahol egy nyersanyag található, megkapja a lapkát. Valamint ekkor, akinél a nyersanyaghoz tartozó kártyalap van, eldobhatja és pénzt kap érte. Viszont ha a játék végéig megtartja ezt a lapot és a lapka is nála van, akkor pontokat fog érni a számára a lap.
Abban az esetben, ha egy teve lehelyezésével két család találkozik egy mezőn, akkor el kell venni az egyik kézfogás jelölőt az adott családtól (akivel találkozott). Valamint, minden résztvevő fél pénzt kap. Aki kezdeményezte a találkozást hármat, a másik fél egyet.
A játéknak akkor van vége, ha az egyik családnál elfogyott az összes kézfogás jelölő, vagy minden család kapcsolatba lépett már a többivel valamilyen módon (kereskedelmi, vagy beházasodás által).
Hogyan lehet nyerni?
A játékosok ekkor megszámolják a pontjaikat. Pontot ér minden árucikk lapka, minden a kézben megtartott lap és megszerzett kézfogás jelölő és természetesen a megszerzett pénz. Az a játékos, akinek több pontja van, megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Samarkand ideális játék mindazoknak, aki szeretik az egyedi témákat és az okosan taktikázandó játékmenetet. Bátran ajánljuk mindazoknak, akik egy taktikus ám mégis könnyed és könnyen elsajátítható játékmenetű társasjátékra vágynak.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
kártyás, helyzetkialakítós
Fejlesztési területek
stratégiai gondolkodás, helyzetfelismerés, kombinációs készség
Téma/Tematika
selyemút
Kiadó
Piatnik
Cikkszám
KTM100001682
Vélemények
Nincsenek témák!