Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Francois Rouzé 2014-ben megjelent játéka 1-6 fő részére egy igazán különleges kooperatív játékba csöppenti a játékosokat, ahol sosem árt figyelni, ki merre lép.
Mit kapunk a dobozban?
6 figura, 32 szoba típus, 24 akció token, 1 megfordítható tábla, 6 kapcsolat jelölő, 6 szerep jelölő, 6 karakter lap és 12 jelző
A játék menete:
A játékot többféleképpen is lehet játszani. Lehetőség van akár egyedül is megkísérelni a kijutást.
Ha akarják a játékosok, alkothatnak saját csapatokat és a céljuk az lesz, hogy a saját rabjaik minél gyorsabban kijussanak, vagy éppen a többieket betaszítsák egy halálos csapdákkal teli szobába.
Lehet teljesen kooperatívan is játszani a játékot, ahol csak az idő az ellenfél. Ám a legnagyobb izgalmakat mégis az jelenti, ha van a csapatban pár áruló is – vagyis őr.
Az őrök feladata, hogy a rabok ne juthassanak ki időben, sőt akár meg is ölhetik őket. Ám egy ilyen cselekedet leleplezi az álcájukat, amit addig tarthatnak fent, amíg úgy nem döntenek, hogy felfedik magukat.
A játék elején mindenki titkosan kap egy szerepkör lapkát, amit csak ő nézhet meg. Ez dönti el, hogy valaki őr vagy menekülő lesz-e.
Majd a játékosok egyszerre beprogramozzák a lépéseiket, ami lehet két különféle akció vagy ugyanaz kétszer (dupla akció). Ha egy őr felfedi kilétét, nem tud onnantól kezdve dupla akciót végrehajtani.
Az aktuális kezdőjátékostól haladva végrehajt mindenki egy akciót. Aztán a második körben a következő akcióját.
Az akció lehet leselkedés, mozgás, szoba tolás és lökés.
A leselkedéssel megnézhet egy oldalsó szobát a karaktere körül (átlósan sosem). A mozgással átléphet egy másik szobába, legyen az felfedezett vagy még lefordított szoba. A szobatolás akcióval lehet egy sor szobát egy irányban eltolni. Ilyenkor az egész sor elmozdul, és a kitolt szoba a túloldalon bukkan fel. A lökéssel pedig egy azonos szobában lévő játékost lehet egy szomszédos terembe áttaszítani.
A játék így zajlik, amíg vagy le nem jár az idő (ez esetben a menekülők vesztettek) vagy az őrök meg nem ölték az összes menekülőt, vagy az összes menekülő a 25-ös szobában van és ki nem tolták magukat a komplexumból. Persze, csak akkor, ha mindannyian életben vannak még. Ugyanis ha egy társuk meghalt, akkor az utolsó körig ki kell tartaniuk a szökéshez.
Hogyan lehet nyerni?
A fent említetteket figyelembe véve vagy az őrök vagy a menekülők lesznek a játék győztesei. A kompetitív játékmódban pedig az, aki először szökik meg a csapattagjaival.
Végezetül:
A Room 25 egy rendkívül izgalmas és sokrétű társasjáték. Felhőtlen szórakozást ígér bárkinek, aki leül vele játszani. Bátran ajánljuk baráti társaságoknak, családoknak.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Room 25
Játékszabály nyelve
angol
Nyelvi függőség
egyszerű feliratok és kulcsszavak
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Moduláristábla, Szövetségek, Egyidejűakciók, Kooperatív, Memória, Rácsmozgás, Játékoskiiktatás, Megtervezettkörök/akcók, Áruló, ProgrammedMovement
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, szociális képességek fejlesztése, kombinációs készség
Téma/Tematika
kiszabadulós
Kiadó
Matagot
Kiadás éve
2 013
Cikkszám
KTM500005503
Vélemények
Nincsenek témák!