A játékról röviden:
A Praga Caput Regni társasjáték atyja, Vladimír Suchý egy viszonylag komplex játékot talált ki, melyet 2020-ban adtak ki 1-4 játékos részére, 12 éven felüli korosztály számára.
Mit kapunk a dobozban?
1 fő játék tábla, 4 játékos tábla, 8 műanyag nagy kapocs, 1 műanyag kis kapocs, 4 pont jelölő (minden játékos színében 1-1), 4 király útja jelölő (minden játékos színében 1-1), 11 kocka jelölő (minden játékos színében), 6 akció terület, 4 akció tábla, 8 nyersanyag token, 30 fejlesztési terület lapka (11 általános és 4 speciális minden területen), 36 épület lapka (14 általános és 4 speciális épületet tartalmazó, minden területen), 36 fal lapka (14 általános és 4 speciális, minden területen), 24 technológia lapka, 2 áttekintő táblázat, 1 Éhezők fala, 1 Szent Vitus székesegyház építési területe (plusz 3-3 alternatív lapka ezekhez), 3 Király útja lapka, Károly híd, 2 féle híd lapka (6-6 csoportonként), 11 tér lapka, 30 piros és kék bónusz token, 8 piros és kék 3-asszámmal jelölt token, 6 arany ablak jelölő, 14 ezüst ablak jelölő, 12 tojás jelölő, 4 tojás jelölő 3-as számmal, 1 darab 5 pont jelölő token.
A játék menete:
A játék fő táblájára pakoljuk fel a különféle elemeket: a Károly híd dombos oldalára kerüljenek fel az összeállítást igénylő elemek (Éhezők fala és Szent Vitus székesegyház) és a változó lapkák, a laposabb oldalára pedig szintén a játékonként eltérő lapkák.
A játékosok előtt elterülő látkép az 1300-as évek végi Prágát mutatja, amely korszak épületeit remekül bemutatja a Praga Caput Regni társasjáték (magának a játéknak több történelmi vonatkozása is van, mint, hogy tojásokat használtak a Károly híd megépítésére).
A játék komplexitását nem a játék menet, hanem az abban való stratégiázás fogja jelenteni. A játékosok 6 akció közül választhatnak: a Királyok útján indul el, az ókori negyedben vagy a város falon kívülre épít épületet, a termelését növeli (arany és kő termelés) vagy saját akciók erősítése.
A játékosok a saját kis paneljükön számolják az erőforrásaikat és külön területen építik a város részleteket (szintén itt lehet saját akciókat megerősíteni). A lapka választás a játék tábla malom szerű részén zajlik, amely egyben a kör jelző is. Egy-egy körnek akkor van vége, ha a malom kereke a neki szánt részre nem érkezik, akkor a kör számláló egyel tovább halad, majd folytatódik a játék.
Hogyan lehet nyerni?
Ha a kör jelölő a homokórához ért, véget ér a játék. A játék végénél egy végső pontozásra még sor kerül, majd nyertest hírdetünk.
A játékosok a játék menet folyamán megannyi helyen tudnak bónusz pontokat gyűjteni, így a végső pontozás előtt már alakul a játékosok nyerési esélye.
Végezetül:
A játék készítőjének olyan társasjátékokat köszönhetünk, mint a Pulsar 2849 és az Underwater Cities, azonban ennél, a Praga Caput Regni társasjátéknál érezhető leginkább át lett gondolva. Vladimír Suchý cseh származásának köszönhetően különös utánjárást vehetünk észre mind kidolgozás, mind játékmechanizmus szempontjából.
Legyél kezdő vagy gyakorlott társasjátékozó, a Praga Caput Regni-nél elsőre nem feltétlenül fogsz jó stratégiát találni. A társasjáték oly annyira euro game, hogy megannyi lehetőséget biztosít pont szerzésre: legyen szó épületek lerakásáról, várfal építésről, a Királyi útról, mind-mind kapcsolódik egy másik tevékenység elkezdéséhez vagy folytatásához.
Izgalmas, összetett gondolkodást igénylő, magával ragadó társasjáték családoknak vagy baráti társaságoknak!