Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Uwe Rosenberg 2014-ben megjelent játéka 2 fő részére a foltvarrás csodálatos világába vezeti el a játékosokat.
Mit kapunk a dobozban?
1 központi időtábla, 2 takarótábla, 2 időjelző, 1 semleges jelző, 33 folt, 5 különleges folt, 1 különleges lapka, 50 gomblapka, 1 szabálykönyv
A játék menete:
Minden játékos 5 gombbal kezd. A játék célja, hogy a végén a legtöbb gombbal rendelkezz.
A játéktér közepére ki kell rakni egy kör alakban a folt darabokat, majd a bábut a legkisebb darab és a soron következő közé helyezzük.
Minden játékos kap egy saját táblát, amire a megszerzett foltokat felvarrja.
A játékos a körében a bábutól számított következő három folt darab közül választhat. Egy folton két információ található: mennyi időbe telik felvarrni, és hogy mennyi gombba kerül megvenni.
Az idő azért lényeges, mert ha egy játékos felvarr egy foltot, akkor annyi mezőt kell előre haladnia a pontozótáblán. Ha beér a célba, akkor vége a játéknak. Tehát jól kell gazdálkodni az idővel.
Sok folt darabon gombokat találnak a játékosok. Ezek azt jelölik, hogy ha a pontozótáblán áthalad valaki egy olyan mezőn, ahol gomb található, akkor annyi gombot kap, ahányat már be tudott varrni a szőttesébe.
A pontozótáblán bizonyos mezőknél egyes nagyságú folt darabok találhatóak. Az, aki először halad át fölötte, megkapja és beillesztheti a művébe. A nehezen kitölthető helyek pótlására kiválóan alkalmas.
Miután egy játékos választott egyet a 3 folt darab közül, a bábu előrébb megy a felvett folt helyére. Most az a játékos következik, aki a leghátrébb van a pontozótáblán. Így előfordulhat az is, hogy egy játékos többször jön egymás után.
Ahogy halad előre a játék a foltok egyre fogynak és a kör szűkül. Szóval ügyesen kell választani.
Az a játékos, aki először tud létrehozni egy 7x7-es folt darabot pedig bónusz gombokkal gazdagszik.
Amennyiben egy játékos nem tud foltot venni, mert kifogyott a gombjaiból, addig kell előre lépnie a pontozó táblán, amíg a másik játékos elé nem ér, és kap annyi gombot a bankból, ahányat lépett.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben egy játékos beért a pontozósávon a célba, a játék véget ér. A játékosok ekkor megszámolják a gombjaikat, levonják belőle az üresen maradt helyeket a játékostáblájukon. Akinek ezek után több pontja van, megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Patchwork egy elbűvölő kis játék. Gyors játékmenete, aranyos témája ideálissá teszi családtagok és barátok számára.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Patchwork
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
kezdő
Játék mechanizmusa
Lapka-elhelyezés, Kártyahúzás, Időkövetés, Rondel, TRN-02StatTurnOrder, VIC-04VictoryPointsasaResource, ECO-05Income, Négyszög-rács, SET-03GridCoverage
Fejlesztési területek
helyzetfelismerés, kreatívitás, kombinációs készség
Téma/Tematika
foltvarrás
Kiadó
Lookout GmbH
Kiadás éve
2 022
Szerző(k)
Uwe Rosenberg, Klemens Franz
Cikkszám
KTM100002604
Vélemények
Nincsenek témák!