Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Oleksandr Nevskiy és Oleg Sidorenko 2015-ben megjelent játéka 2-7 fő részére egy misztikus rejtély megoldására hívja a vállalkozó kedvű játékosokat, ahol is az egyikük egy szellem bőrébe kell, hogy bújjon.
Mit kapunk a dobozban?
A nyomozók részére: 54 pszichikus kártya, 6 intuíció token, 6 fólia, 36 tisztánlátás token, 6 tisztánlátás szintje token, 1 tisztánlátás sáv, 4 előrehaladás tábla, 1 óra tábla. A szellemnek: 1 paraván tartókkal a kártyalapoknak, 84 vízió kártya, 54 szellem kártya, 6 szellem jelző, 6 tettes token, 3 varjú jelző, 1 homokóra, 1 szabálykönyv.
A játék menete:
A Mysterium egy kooperációs társasjáték, ahol az egyik játékos egy szellem bőrébe bújik, aki megpróbálja nyomra vezetni a pszichés képességekkel rendelkező nyomozókat, akiknek a feladata az lesz, hogy a házban, ahol a szellem lakik, megtalálják a gyilkost.
Attól függően, hogy a játékosok milyen nehézségű játékot akarnak játszani, kiválasztanak bizonyos mennyiségű karakterkártyát. Majd ugyanennyi helyszín kártyát. Végül pedig hét fegyver kártyát.
Ezek után a szellemet alakító játékos kiválasztja ugyanezeket a lapokat a saját speciális lapjai közül.
Majd megkeveri ezeket külön-külön, és mindegyik játékoshoz lehelyez egyet belőlük a paravánja tartóiba. Így minden nyomozónak lesz egy hozzárendelt gyanúsítottja, helyszíne és fegyvere.
A játék első fele 7 körből fog állni, amikor a nyomozók megpróbálják kitalálni, melyik szemtanú tartozik hozzájuk.
A szellem játékos húz az álom pakliból, és szétosztja őket a játékosok között. Ezzel próbálva meg segíteni őket; nyomra vezetni, ha úgy tetszik. Aztán a játékosok megbeszélhetik maguk között, hogy a szellem szerintük mit akart nekik üzenni ezzel. Végül tippelniük kell, hogy szerintük ők melyik gyanúsítottat kapták. Mindezt addig kell megtenniük, amíg a homokóra lejár. Felhelyezik a jelzőiket egy lapra és a szellem megmondja, hogy helyes vagy nem a megoldás. Aki nem találta ki, az újabb lapokat kap a szellemtől és újra tippelhet.
Ugyanez zajlik le a helyszínekkel, majd a fegyverekkel is, miután mindenki megtalálta a hozzá tartozó gyanúsítottat.
Ha nem sikerül mindenkinek 7 kör alatt ezt megtennie, akkor a játékosok vesztettek. Ellenkező esetben a játék második felében megpróbálják kitalálni, hogy ezek közül ki is volt a tényleges gyilkos.
A szellem újabb lapokat rak ki, és attól függően, hogy a játékosok mennyire jól teljesítették a játék első felét, bizonyos számú lapot láthatnak ezek közül.
A nyomozó játékosok ismét megbeszélhetik egymás között, hogy ki s a tettes (a szellem nem vehet részt a játék ezen részében). A legjobb, ha még rá sem néz a többiekre, ezzel sem árulva el semmit –hiszen ő csak egy szellem.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben a játékosok helyesen tippelték meg a három gyanúsított közül a gyilkost, mindenki nyer. Ellenkező esetben mindenki vesztett.
Végezetül:
A Mysterium remekül kombinálja a Dixit és a Cludo elemeit és egy egészen egyedi és lebilincselő elegyet alkotott ezzel a társasjátékkal. Nem is csoda, hogy olyan hamar az emberek kedvence lett, és az angol fordítás is megszületett belőle. Itt az ideje, hogy te is beszerezd a saját példányodat!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Mysterium
Játékszabály nyelve
angol
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Váltakozóképességek, Szavazás, Kooperatív, Történetmesélés, Paklitervezés, Mintafelismerés, FinaleEnding, Limitáltkommunikáció, Deduction
Fejlesztési területek
deduktív gondolkodás fejlesztése, szociális képességek fejlesztése, logikai készségek fejlesztése
Téma/Tematika
nyomozós
Kiadó
Libellud
Kiadás éve
2 016
Illusztrátor(ok)
Xavier Collette, Oleksandr Nevskiy, Oleg Sidorenko, Igor Burlakov
Cikkszám
KTM500003916
Vélemények
Nincsenek témák!