Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Oleksandr Nevskiy és Oleg Sidorenko 2015-ben megjelent játéka 2-7 fő részére egy misztikus rejtély megoldására hívja a vállalkozó kedvű játékosokat, ahol is az egyikük egy szellem bőrébe kell, hogy bújjon.
Mit kapunk a dobozban?
A nyomozók részére: 54 pszichikus kártya, 6 intuíció token, 6 fólia, 36 tisztánlátás token, 6 tisztánlátás szintje token, 1 tisztánlátás sáv, 4 előrehaladás tábla, 1 óra tábla. A szellemnek: 1 paraván tartókkal a kártyalapoknak, 84 vízió kártya, 54 szellem kártya, 6 szellem jelző, 6 tettes token, 3 varjú jelző, 1 homokóra, 1 szabálykönyv.
A játék menete:
A Mysterium egy kooperációs társasjáték, ahol az egyik játékos egy szellem bőrébe bújik, aki megpróbálja nyomra vezetni a pszichés képességekkel rendelkező nyomozókat, akiknek a feladata az lesz, hogy a házban, ahol a szellem lakik, megtalálják a gyilkost.
Attól függően, hogy a játékosok milyen nehézségű játékot akarnak játszani, kiválasztanak bizonyos mennyiségű karakterkártyát. Majd ugyanennyi helyszín kártyát. Végül pedig hét fegyver kártyát.
Ezek után a szellemet alakító játékos kiválasztja ugyanezeket a lapokat a saját speciális lapjai közül.
Majd megkeveri ezeket külön-külön, és mindegyik játékoshoz lehelyez egyet belőlük a paravánja tartóiba. Így minden nyomozónak lesz egy hozzárendelt gyanúsítottja, helyszíne és fegyvere.
A játék első fele 7 körből fog állni, amikor a nyomozók megpróbálják kitalálni, melyik szemtanú tartozik hozzájuk.
A szellem játékos húz az álom pakliból, és szétosztja őket a játékosok között. Ezzel próbálva meg segíteni őket; nyomra vezetni, ha úgy tetszik. Aztán a játékosok megbeszélhetik maguk között, hogy a szellem szerintük mit akart nekik üzenni ezzel. Végül tippelniük kell, hogy szerintük ők melyik gyanúsítottat kapták. Mindezt addig kell megtenniük, amíg a homokóra lejár. Felhelyezik a jelzőiket egy lapra és a szellem megmondja, hogy helyes vagy nem a megoldás. Aki nem találta ki, az újabb lapokat kap a szellemtől és újra tippelhet.
Ugyanez zajlik le a helyszínekkel, majd a fegyverekkel is, miután mindenki megtalálta a hozzá tartozó gyanúsítottat.
Ha nem sikerül mindenkinek 7 kör alatt ezt megtennie, akkor a játékosok vesztettek. Ellenkező esetben a játék második felében megpróbálják kitalálni, hogy ezek közül ki is volt a tényleges gyilkos.
A szellem újabb lapokat rak ki, és attól függően, hogy a játékosok mennyire jól teljesítették a játék első felét, bizonyos számú lapot láthatnak ezek közül.
A nyomozó játékosok ismét megbeszélhetik egymás között, hogy ki s a tettes (a szellem nem vehet részt a játék ezen részében). A legjobb, ha még rá sem néz a többiekre, ezzel sem árulva el semmit –hiszen ő csak egy szellem.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben a játékosok helyesen tippelték meg a három gyanúsított közül a gyilkost, mindenki nyer. Ellenkező esetben mindenki vesztett.
Végezetül:
A Mysterium remekül kombinálja a Dixit és a Cludo elemeit és egy egészen egyedi és lebilincselő elegyet alkotott ezzel a társasjátékkal. Nem is csoda, hogy olyan hamar az emberek kedvence lett, és az angol fordítás is megszületett belőle. Itt az ideje, hogy te is beszerezd a saját példányodat!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények