Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Steve Jackson játéka 2001-ben jelent meg és megnyerte a 2001 origins awards best traditional card game díját. A játékkal egy igazán mókás és remek hangulatú világba csöppenünk, amit hárman de akár hatan is játszhatunk.
Mit kapunk a dobozban?
168 kártya, szabályok, doboz
A játék menete:
A Munchkin egy igazi kis dungeon crawl játék, ami egészen zseniális módon a lényegre lett redukálva. Vagyis a szörnyek elleni küzdelemre, és a kincsek magunkhoz ragadására.
A játék elején a kártyákat két külön pakliba rakjuk. Az ajtó és a kincs pakliba.
Minden játékos kap négyet-négyet mind a két pakliból és egy jelzőt, ami a szintjüket hivatott jelezni (érdemes 10 oldalú dobókockát használni erre a célra).
Kezdődhet is a szörnyvadászat és a...”barátkozás”.
Mindenki egyes szinten kezdi a játékot. Majd a játékosok a játék kezdetekor a kezükben lévő lapokból azonnal kirakhatnak akárhány foglalkozás, faj vagy tárgy lapot. Ezek a lapok fejjel felfelé kerülnek kijátszásra, hogy mindenki lássa őket.
A Munchkinban egy kör négy fázisra osztódik:
Először berúgjuk az ajtót. Ha a lapon egy szörny van, akkor a csata azonnal kezdetét veszi. Ha az egy átok lap, azonnal megtörténik a hatása. Amennyiben egyik sem, a lap az azon leírtak alapján az asztalon marad vagy a játékos kezébe kerül.
Ha nem húztál szörnyet, ez után lehetőséged van egy kis bajba keverni magad, vagyis kijátszani egy szörnyet a kezedből.
A harc nagyon egyszerű a Munchkinban. Össze kell hasonlítanod a te és a szörny erejét. Az erőd mindig a szinted plusz a kijátszott lapjaid bónusza, amit adnak neked. Amennyiben nem vagy elég erős az ellen legyőzéséhez, kérhetsz segítséget a többi játékostól. Cserébe felajánlva egy lapodat az asztalról vagy részesedést a kincsből. Azonban vigyázz! Aki nem segít neked, lehet, hogy a szörnynek segít. Sőt akivel egyezkedsz, az is meggondolhatja magát a végén és inkább a szörny mellé áll a csatában.
Ezek után, ha nem tudtad legyőzni a szörnyet, megpróbálhatsz elmenekülni. Ekkor dobj egy hatoldalú dobókockával, és ha 5-6-ig dobsz, sikerült elfutnod. Ellenkező esetben a szörnylapon szereplő Szívás képesség fejti ki rád a hatását. Ezek után húzz egy lapot az ajtó pakliból és vedd a kezedbe.
Ha sikerült legyőznöd a szörnyet, elvehetsz a kincs pakliból annyi lapot, ahányat a szörnylapja írt. Miután osztozkodtál az esetleges szövetségesekkel, megkapod a maradék lapot, amit ki is játszhatsz magad elé.
A másik nagy előnye, ha képes vagy legyőzni a szörnyet, a szintlépés, ami nem utolsó szempont.
A kör utolsó fázisa a jótékonysági fázis, ilyenkor a soron lévő játékosnak, ha több mint öt lap van a kezében, az efölötti lapokat át kell adni a legalacsonyabb szintű játékosnak, vagy ha ő maga az, akkor el kell dobnia.
Hogyan lehet nyerni?
Szintet lépni kétféleképpen lehet. Ha legyőzöl egy szörnyet vagy ha eladod a tárgyaidat. Minden tárgynak van egy pénzbeli értéke is. Ezeket eladva, 1000 aranyanként vehetsz magadnak egy szintet. Ha te vagy az első, aki elérte a 10. szintet, nyertél.
Végezetül:
A Munchkin egy remek, hosszabb lélegzetvételű party játék, ahol garantáltan nem lesz egy unalmas perc sem, köszönhetően annak, hogy nagy az interakció a játékosok között, akárkinek a köre is legyen. Ajánljuk mindazoknak, akik egy pár óra felhőtlen szórakozásra vágynak, sok nevetéssel és nem veszik túlságosan a lelkükre, ha néha kibabrálnak velük.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Munchkin
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Váltakozóképességek, Paklitervezés, Veddel
Fejlesztési területek
kreativitás, szociális képességek fejlesztése, vizuális érzék fejlesztése
Téma/Tematika
szerepjáték
Kiadó
Steve Jackson Games
Kiadás éve
2 022
Szerző(k)
Steve Jackson, John Kovalic
Cikkszám
KTM100001896
Vélemények
Nincsenek témák!