A Kalaha 2-4 főre egy népszerű stratégiai társasjáték, amelynek célja, hogy a lehető legtöbb követ gyűjtsd össze a saját kútadba a játék végéig. A játékot egy speciális játéktáblán játsszák, amely négy oldalra van osztva, és mindegyik oldalon hat-hat gödör található, valamint minden játékos rendelkezik egy nagyobb, háromszög alakú kúttal.
A játék célja és feltételei:
A játék célja, hogy a játékosok a saját kútjukba minél több követ gyűjtsenek össze. A köveket általában kövekként emlegetik a játék során. A játéktábla négy oldalán lévő gödrök közül hat párhuzamosan helyezkedik el az adott oldal széléhez, és egy kút vízszintesen. Minden játékos a saját oldalán lévő hat gödörből indul, és az oldalukhoz legközelebbi jobb oldali kút az ő tárolójuk. A játék során a kút az utolsó gödörnek számítódik bele.
Játékmenet:
A legfiatalabb játékos kezd, és minden játékos felváltva lép. A játékosok a saját oldaluk bármelyik kis gödréből összeszedik az összes követ, majd egyenként elhelyezik őket az óramutató járásával ellentétes irányban lévő gödrökbe, beleértve a saját kútjukat is. Ha az utolsó kő a játékos saját kútjába kerül, a játékos újabb lépést tehet. Ha az utolsó kő egy üres gödörbe kerül a saját oldalán, a játékos az összes követ az ellenkező oldalon lévő gödrökből is begyűjti, beleértve a saját gödrébe helyezett követ is.
A játék vége:
A játék akkor ér véget, amikor az összes követ elhelyezték a táblán. Az nyer, aki a legtöbb követ gyűjtötte össze a saját kútjába. Ha egy játékos gödreiben már nincs kő, kimarad addig, amíg újra lesz köve.
Változatok:
- Gyorsabb játék: Kezdj 3 kővel minden gödörben, és játssz a megszokott szabályok szerint. Vagy kezdj bármennyi kővel, és az első játékos, aki kiüríti az összes gödréből a köveket, nyer.
- Hosszabb játék: Kezdj 5 kővel minden gödörben, vagy hagyd el a foglalási szabályt. Vagy tartsd meg a foglalási szabályt, de az utolsó követ ne helyezd a kútba.
- Nincs szabad lépés: Ha a játékos utolsó köve a saját üres gödrébe kerül, a lépése véget ér.
>> Angol nyelvű játékszabály letöltése <<