Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Kimmo Sorsamon 2011-ben megjelent játéka 2-4 fő részére a kairoi piac nyüzsgő forgatagába invitálja a játékosokat, hogy ott próbáljanak meg helyt állni, mint kereskedők.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktábla, 6 fa vásárló, 33 pavilon kártya és 7 piaci kikiáltó kártya, 24 főpavilon, 36 bővítés, 12 medál, 90 érme, 6 pénztartó tál, 4 paraván, 4 fa pontjelző, 1 játékszabály
A játék menete:
Minden játékos felhelyezi a kezdő standjait a piacon. Ezt az első játékok alkalmával érdemes a szabálykönyv szerint felhelyezni. A pénztálcákat ki kell rakni a tábla mellé és feltölteni a megfelelő színű pénzekkel. A három bővítő lapot fel kell fordítani a kikiáltó hely mellé, a többit pedig fejjel lefelé a húzó részre helyezni. Végül minden játékos kap egy-egy pénzérmét minden színből.
A soron lévő játékos egy akciót hajthat végre a következő három közül: főstand építése, vevők csalogatása a főstandhoz és két kártyalap húzása.
A főstand építésénél három lehetséges opció van. Állíthat egy új főstandot, vagy egy piaci sátrat, amivel bővíti az egyik főstandját, esetleg áthelyezheti egy már lent lévő főstandját. A standok építéséért győzelmi pontok járnak, és ha egy játékos a legnagyobb standdal rendelkezik az adott színben, akkor egy medált is kap, ami a végelszámolásnál pontokat hoz a számára.
A vevő csalogatása akciónál egy saját vagy más színében lévő vásárló bábut mozgathat a legközelebbi azonos színű standhoz. Ha nem a saját színe volt, akkor a tulaj is kap pénzt érte, de a játékos így tehet szert más színű érmékre.
Végül, ha a két lap húzása akciót választja, akkor három lehetőség közül választhat mindegyik húzásnál: vehet a felfordított építéskártyák közül, a lefordítottak felső lapkáját, vagy egyet vesz a kikiáltó kártyák közül.
Ha a piaci sátrak építésénél az egyik színből az összes felkerült vagy legalább két színből már csak egy-egy maradt, akkor a játék végét jelző szakasz következik. Ettől kezdve a játékosok addig építhetnek főstandot, amíg tudnak, és ha már egyikük sem tud vagy akar, akkor a játék véget ér.
Hogyan lehet nyerni?
A játékosok pontokat kapnak a megszerzett medáljaikért és a megmaradt pénzük után. A pontok összesítése után, akinek több pontja van, az megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Kairo egy igazán izgalmas társasjáték, ahol jól meg kell gondolni, mikor és hova építkezünk. Teszi mindezt a játék még is olyan könnyedséggel és érthető módon, hogy a családok és a baráti társaságok is könnyedén el tudják sajátítani a szabályokat. Ajánljuk mindazoknak, akik egy könnyed stratégiai játékra vágynak, ahol bizony el kell igazodni a vásári forgatagban.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
angol
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, helyzetkialakítós
Fejlesztési területek
kombinációs készség, szociális képességek fejlesztése, rendszerező képesség
Téma/Tematika
történelmi
Kiadó
PIATNIK_HU
Cikkszám
KTM100002481
Vélemények
Nincsenek témák!