A játékról röviden:
Az Ishtar: Gardens of Babylon Bruno Cathala (Queendomino, 7 Csoda Párbaj, Kanagawa) legújabb társasjátéka, mely egy közepesen összetett stratégiai társasjátékot tartogat 2-4 fő számára!
Mit kapunk a dobozban?
- 6 darab földrész, két oldalasan nyomtatva,
- kristályok három színben (piros, lila és átlátszó),
- 4-4 kertész 4 színben,
- 6 kút jelző,
- fa jelzők,
- fa kártyák,
- kert kiosztó és kert lapkák,
- locsolókanna a kert kiosztó jelölésére,
- 4 db játék panel.
A játék menete:
A játékosok maguk elé veszik a saját paneljeiket és 2 kertészt a saját színükben. A további kertészeket a kert részletekkel feltöltött kert panelhez teszik. A 6 sivatagot szimbolizáló területet összeillesztjük és a jelölések mentén feltöltjük kristályokkal. Felhelyezzük a kutakat is véletlenszerűen, majd a kezdő játékostól indulva választhatunk kert részletet a kiosztóból. A kertrészletek három alakzatban találhatóak meg, azon belül is három foltot fednek le: egyenes, pont szerű és görbülő. A játékos a választott darabot lehelyezheti valamely kút mellé, úgy, hogy azzal kőtáblát nem fedhet le, de amennyiben kristályos mezőre helyezi, úgy megkapja a lefedett kristályokat.
A játék elején minden játékos 1-1 lila kristályt kap, amelyhez ezzel a lefedéses módszerrel további kristályokat tud szerezni. A játékos panelünkön fejlesztéseket tudunk megcsinálni, melyekkel külön pontozást érhetünk el a vég kiértékeléskor. Fejleszteni a megfelelő kertrészlet lehelyezésével tudunk majd.
Amennyiben nem szeretnénk a körünkben kertet bővíteni, választhatunk a fa kártyák közül is (ha van elegendő kristályunk az árát kifizetni). A megszerzett fa kártya mellé egy fa jelzőt is kapunk, melyet bármely füves kert részletre lehelyezhetünk. Fejlesztéssel ezért pontot is szerezhetünk külön.
A kerteket akkor birtokoljuk, ha azon összefüggő részek egyikén a mi kertészünk lesz. Csak arra tudunk kertészt tenni, melyen ilyen szimbólum van, ezért némi konfrontációt is ki tud váltani ilyenkor a játék.
Hogy lehet nyerni?
Ha kellő mennyiségű kristály gyűjtünk, pontot adó fa kártyákat tudunk szerezni. Amennyiben különböző fejlesztéseket megcsinálunk, plusz pontokat kaphatunk fa jelzők, kristályok, ... után. Az összefüggő kertek a kertészünk mellett és a kutak is pontokat adnak majd. Amelyik játékos a legtöbb pontot gyűjtötte, az nyert!
Végezetül:
Az Ishtar egy szépen kialakított, sokszor újra játszható közepes nehézségű stratégiai társasjáték. Lényegében nyelvfüggetlen a játékszabály értelmezése után, a játékos panel egyértelmű piktogrammokkal van ellátva. A játék idő 1-1,5 óra körül van és ha akarjuk, sok taktikai finomságot tud rejteni! Ha azonban csak a szórakozásért játszanánk, azt is megtehetjük, hiszen nem egy agyégető társasjáték!
>>> Itt írtunk róla blogolásunkban <<<