A játékról röviden:
Fabrizio Bonifacio, Riccardo Crosa, Messimiliano Enrico és Tim Uren 2005ben megjelent játéka 4-6 fő részére egy történetmesélős játékot kínál a számunkra, ahol a legjobb kifogást kell megtalálni, hogy ne minket büntessen meg a sötét nagyúr.
Mit kapunk a dobozban?
121 kifogás kártya, 37 akció kártya, 7 gonosz tekintet kártya, 1 szabálykönyv
A játék menete:
Az egyik játékos fogja alakítani a Sötét Nagyurat, aki számon kéri a többieket, hogy miért nem végezték el a rájuk bízott feladatot.
Kitalál egy feladatot, majd megkérdezi a többieket, hogy mi a mentségetek arra, hogy nem végeztétek el.
A többi játékos kap 3 akciólapot és 3 kifogás lapot. Ezeket felhasználva az első megszólított játékos kezdi a magyarázkodást. Belekezd egy történetbe, amihez segítségül hívhatja a kifogás lapon látott képet vagy szöveget. Majd ki is rakja a lapot, hogy nyomatékosítsa a dolgot, és a Sötét Nagyúr is lássa.
A többi játékos reagálhat erre az akciólapokkal, illetve ő maga is felhasználhatja őket, hogy másra terelje a gyanút.
A három akciólappal lehet másra mutatva átadni a szót, közbevágni és megállítani a mondandóját, valamint egy lap, ami mindkét funkcióra megfelel.
A magyarázkodás addig zajlik, amíg valaki már nem tud meggyőző érveket felhozni, vagy a Nagyúrnak elege nem lesz, és „megjutalmazza” a sötét tekintet lapjával a személyt.
Majd újabb kör kezdődik, új magyarázkodással.
A játékot lehet a Nagyúr szemszögéből is játszani, amikor és a kifogás lapokat ő osztja ki, és az akciólapokat is ő kezeli bizonyos szinten.
Hogyan lehet nyerni?
A játéknak akkor van vége, ha valamelyik goblin megkapja a harmadik sötét tekintet lapját is. Ekkor húznia kel la kifogás pakliból és a lapon lévő szimbólumtól függően kegyelmet kap, vagy éppen elpusztítja a Sötét Nagyúr. A többiek pedig örülnek, hogy nem ők szenvedték el a dolgot.
Végezetül:
Az Igenis, Sötét Nagyúr egy egészen egyedi hangulatú partijáték, amit ha a megfelelő emberekkel játszunk, remek szórakozást ígér az egész társaságnak. Bátran ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek furfangos történeteket kitalálni, és minden helyzetből ki tudják magukat vágni. Vagy legalábbis úgy válik.