Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A történelem és a tudomány is lehet szórakoztató
Legyen szó harci eseményről (a vadnyugat meghódításának kezdete), biológiai vívmányról (antibiotikum feltalálása), tudományról (Halley üstökös felfedezése), érdekességről (első gyorsétterem, fogkrémes tubus feltalálása) ezek a kártyák még azokat is az asztalhoz hívják, akik korábban kevésbé érdekeltek az ilyen jellegű ismeretek.
Miért is jó ez a játék?
Kiválóan lehet fejleszteni vele a memóriánkat, a régi ismereteinket újra felfrissíthetjük, tanulási készséget nagyon jól lehet fejleszteni a fiatal korosztály számára, könnyebb felkelteni az érdeklődést a történelem, a tudomány, és sok más igen fontos esemény irányába.
Ugyanakkor az idősebb korosztály számára szellemi frissítőként hat a tudás tár bővítése, valamint az ismétlés.
Ilyen egyszerű az egész?
Igen, a játék egészen egyszerű szabályokkal rendelkezik. A feladat, hogy időrendi sorrendbe kell állítanunk a kártyákat, példaképpen mikor történt, mikor találták fel, kik fedezték fel...
Helyezzünk az asztalra egy kezdő kártyát. Az első játékos a nála lévő kártyák közül választ egy lapot, s lerakja az adott laphoz képest vagy elé vagy mögé, ahova tippeli azt időrendben.
Ekkor megfordítjuk a kártyát, s ha a játékos jól tippelte időrendben, akkor a kártya ott marad az asztalon, viszont ha téved akkor azt a kártyát félre kell tenni, s ismét húznia kell egy másik kártyát. Minél több kártya kerül az idővonalra, annál nehezebbé válik a játék is.
Az a játékos nyer, aki elsőre tudja minden kártyáját az asztalra helyezni.
Mindenkinek ajánlani tudom, aki szeret játékosan gondolkodni.
A játék negatívuma talán csak a doboz ami nem sikerült olyan praktikusra,hiszen egy kis vékony papír anyagról van szó, ami nem védi meg a játékot a sérüléstől, ezért ebben tárolni hosszú játékok után nem túl praktikus.
Jó ötlet lehet egy külön kártyák tárolására alkalmas dobozt/tartót vásárolni.
A pozitívumok:
Mint említettem kiváló agytorna mindenki számára. Csodálatosan szép grafikákkal kivitelezett, igényes kártyákat találunk a dobozban, melyeket, ha meg akarunk védeni érdemes bevonni, hogy sokáig élvezhessük a játék örömét.
A dobozban CD lemezt is találunk, mellyel a számítógéphez ragaszkodó fiatalok is játszhatják a játékot. Bár az igazi hangulata az asztali játékban és a sok fős társaságban jön ki. Nincs is jobb, mint másnak a hibáin röhögni! :)
Bár azt hihetnénk, hogy a 220 kártya nem sok, de rá fogtok jönni, hogy nem is olyan egyszerű megjegyezni a dátumokat. Mindig lesz mit tanulni belőle!
Legyen szó harci eseményről (a vadnyugat meghódításának kezdete), biológiai vívmányról (antibiotikum feltalálása), tudományról (Halley üstökös felfedezése), érdekességről (első gyorsétterem, fogkrémes tubus feltalálása) ezek a kártyák még azokat is az asztalhoz hívják, akik korábban kevésbé érdekeltek az ilyen jellegű ismeretek.
Miért is jó ez a játék?
Kiválóan lehet fejleszteni vele a memóriánkat, a régi ismereteinket újra felfrissíthetjük, tanulási készséget nagyon jól lehet fejleszteni a fiatal korosztály számára, könnyebb felkelteni az érdeklődést a történelem, a tudomány, és sok más igen fontos esemény irányába.
Ugyanakkor az idősebb korosztály számára szellemi frissítőként hat a tudás tár bővítése, valamint az ismétlés.
Ilyen egyszerű az egész?
Igen, a játék egészen egyszerű szabályokkal rendelkezik. A feladat, hogy időrendi sorrendbe kell állítanunk a kártyákat, példaképpen mikor történt, mikor találták fel, kik fedezték fel...
Helyezzünk az asztalra egy kezdő kártyát. Az első játékos a nála lévő kártyák közül választ egy lapot, s lerakja az adott laphoz képest vagy elé vagy mögé, ahova tippeli azt időrendben.
Ekkor megfordítjuk a kártyát, s ha a játékos jól tippelte időrendben, akkor a kártya ott marad az asztalon, viszont ha téved akkor azt a kártyát félre kell tenni, s ismét húznia kell egy másik kártyát. Minél több kártya kerül az idővonalra, annál nehezebbé válik a játék is.
Az a játékos nyer, aki elsőre tudja minden kártyáját az asztalra helyezni.
Mindenkinek ajánlani tudom, aki szeret játékosan gondolkodni.
A játék negatívuma talán csak a doboz ami nem sikerült olyan praktikusra,hiszen egy kis vékony papír anyagról van szó, ami nem védi meg a játékot a sérüléstől, ezért ebben tárolni hosszú játékok után nem túl praktikus.
Jó ötlet lehet egy külön kártyák tárolására alkalmas dobozt/tartót vásárolni.
A pozitívumok:
Mint említettem kiváló agytorna mindenki számára. Csodálatosan szép grafikákkal kivitelezett, igényes kártyákat találunk a dobozban, melyeket, ha meg akarunk védeni érdemes bevonni, hogy sokáig élvezhessük a játék örömét.
A dobozban CD lemezt is találunk, mellyel a számítógéphez ragaszkodó fiatalok is játszhatják a játékot. Bár az igazi hangulata az asztali játékban és a sok fős társaságban jön ki. Nincs is jobb, mint másnak a hibáin röhögni! :)
Bár azt hihetnénk, hogy a 220 kártya nem sok, de rá fogtok jönni, hogy nem is olyan egyszerű megjegyezni a dátumokat. Mindig lesz mit tanulni belőle!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Téma/Tematika
történelmi
Kiadó
Asmodee
Kiadás éve
2 013
Cikkszám
KTM100000212
Vélemények
Nincsenek témák!