Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
John Yianni 2001-ben megjelent absztrakt játéka két fő részére a bogarak világába csábítja a játékosokat.
Mit kapunk a dobozban?
2x13 darab hatszögű bogarakkal illusztrált elem, 1 tartó zsák, játékszabály
A játék menete:
A Hive egy ízig-vérig stratégiai játék, ahol a játékosok célja, hogy bekerítsék a másik játékos méhkirálynőjét.
A játékot a fehér hexagonokkal játszó játékos kezdi. Úgy, hogy leteszi az egyik bogarát a játéktér közepére, majd a fekete bogarakkal lévő játékos is lerak egy bogarat úgy, hogy érintkezzen a másikkal.
Figyelem! Ez az egyetlen alkalom a játék folyamán, amikor úgy lehet lerakni egy bogarat a készletből, hogy az egy, a másik játékos bogarával érintkezzen. Ezek után, ha egy újabb hexagont akar lerakni az egyik játékos, azt úgy teheti meg, hogy az csak a saját bogarával érintkezik.
A szabály az, hogy a negyedik lépésig bezárólag, mind a két játékos méhkirálynője fel kell, hogy kerüljön a pályára.
Amint a királynő felkerült, a játékosnak lehetősége van arra, hogy az újabb bábú felrakása helyett mozgatja az egyik bogarát. Figyelem! Egy bogarat sosem mozgathatsz úgy, hogy a mozgása végén „megtörje a kaptárt”, vagyis legalább egy oldala ne érintkezzen egy másik hexagonnal.
Minden bogár máshogy képes mozogni:
A hangya képes a kaptár oldalán haladva bármennyi mezőt haladni.
A szarvasbogár egy mezőt tud haladni akármelyik irányban, és ezzel együtt egy másik bogár tetején landolni, akit így nem lehet mozgatni, egészen addig, amíg a szarvasbogár rajta van.
A szöcske képes átugrani más bogarakat. Egy egyenes irányban haladva akárhány bogarat átugorva landolhat a kaptár másik oldalán.
A pók három mezőt mozoghat a kaptáron belül bármelyik irányban. Viszont kötelező mindhárom mozgását megcsinálni, vagy nem mozoghat egyet sem.
A méhkirálynő egy mezőt mozoghat bármelyik irányban a kaptár oldalán.
A pocket verzióban kapunk két kiegészítő bogarat is:
A szúnyog lépése mindig attól függ, hogy milyen hexagonokkal érintkezik indulásakor, hiszen őket fogja másolni. Onnantól, hogy másmilyen bogár mellé keveredik, a következő körben választhat, hogy mit másoljon.
A katicabogár kombináltan lép, kicsit szarvasbogár módjára kettőt mászik a többieken, majd egy tetszőleges üres helyre ugrik le a második bogár hátáról.
Hogyan lehet nyerni?
Amennyiben az ellenfél méhkirálynője teljesen körül van véve, legyen az akár saját vagy az ellenfél bogaraival, a játékos megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Hive egy igazán remekbe szabott stratégiai játék, ahol a játékosok megpróbálják kitalálni ellenfelük következő mozgását, miközben úgy manővereznek a saját bogaraikkal, hogy körül tudják zárni az ellenséges méhkirálynőt. A tartó zsák könnyen szállíthatóvá teszi a játékot, ami rövid játékidejének köszönhetően ideális utazásokhoz, vagy ha egy gyors, ám elgondolkodtató csatát vívnánk egy barátunkkal.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Hive
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Lapka-elhelyezés, Hatszög-rács, Területfoglalás, Rácsmozgás, ThreeDimensionalMovement, PiecesasMap, Slide/Push
Fejlesztési területek
stratégiai gondolkodás, n/a,
Téma/Tematika
mese
Kiadó
Huch & Friends
Kiadás éve
2 010
Cikkszám
KTM100000207
Vélemények
Nincsenek témák!