Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
George R. R. Martin világában, Christian T. Petersen 2011-ben megjelent játéka 3-6 fő részére Westerosba repíti a játékosokat, ahol a vastrónért harcolnak egy házat irányítva a hadak útján.
Mit kapunk a dobozban?
1 szabálykönyv, 1 játéktábla, 138 műanyag egység, 42 házkártya, 30 westeros kártya, 9 vadak kártya, 24 csata hullámzása kártya, 6 játékos paraván, 90 parancsjelző, 120 hatalomjelző, 18 befolyásjelző, 6 utánpótlásjelző, 14 semleges erő jelző, 6 győzelempont jelző, 6 helyőrségjelző, 1 vastrón, 1 valyrai acélkard, 1 hírvivő holló, 1 fordulójelző, 1 vadak fenyegetése jelző, 1 királyi udvar sablon, 2 játéksegédlet
A játék menete:
Minden játékos választ egyet Westeros uralkodóházai közül, majd magához veszi annak egységeit és különböző jelzőit.
Mindenki lehelyezi a kezdő egységeit, készleteit és jelzőit a tábla megfelelő helyeire és indulhat a játék. A játék körökre van osztva, aminek több fázisa van. Az első a tervezés fázis, ekkor mindenki lerakja egy-egy parancs jelzőjét minden olyan tartományra, amit az ő háza ural. Az ott lévő egységek eszerint fognak viselkedni majd a kör folyamán. Az akció fázisban a játékosok felfordítják a korongokat, és végrehajtják az akciókat olyan sorrendben, ahogy a megfelelő befolyás jelző táblarész diktálja. A különféle parancsok egyszerre hajtódnak végre. Például először mindig a támadás jelzők fejtik ki a hatásukat.
Ha egy játékos ekkor elfoglal egy olyan területet, ahol egy vár vagy város található, akkor előremozgatja a jelzőjét a győzelmi sávon.
Amennyiben csatára kerül sor, akkor mindegyik játékos összeadja a kérdéses területen lévő egységeinek az erejét, a felhelyezett tokenek harci bónuszait és a lapon található számot, amit kiválasztott a csatára.
Mindegyik uralkodóház egy saját kártyapaklival rendelkezik, amik segíthetik őket a csaták folyamán. A számok plusz harci erőt biztosítanak nekik, míg mások fondorlatos képességeket, amikkel megfordíthatják a csata kimenetelét.
A vesztesnek vissza kell vonulnia egy általa birtokolt területre és el kell fektetni az egységeket, jelezve, hogy azok már nem adnak harci erőt.
Lehetőség van hatalmi jelzőket is szerezni, ami a körök közti szavazásokon lesz hasznára a házaknak, amikor küzdenek a valériai acélból készült kardért, az üzenetvivő hollóért és a vas trónért. Aki ezeket a jelzőket birtokolja különféle előnyökhöz juthat a következő körben.
Ezek után a következő kör kezdődik.
Az első kört kivéve minden kör elején a három Westeros pakliból fel kell fordítani egy-egy lapot, amit sorban végre kell hajtani. Mindegyik egy véletlen eseményt szimbolizál.
Ekkor az is előfordulhat, hogy a vadak be akarnak törni északról és a játékosokon múlik, hogy megakadályozzák-e ezt a támadás a hatalmi jelzőik felhasználásával.
Hogyan lehet nyerni?
A játék tíz körön keresztül zajlik, és a végén amelyik ház a legtöbb várat és várost birtokolja, megnyerte a játékot. Hacsak valamelyik játékos nem birtokol hét várat vagy várost akármikor a játék folyamán, ugyanis ekkor automatikusan megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Trónok Harca társasjáték egy igazán összetett és gondolkodásra, stratégiára sarkalló taktikai társasjáték. Ezért elsősorban a gyakorlottabb játékosok számára ajánljuk. Valamint azoknak, akik szeretik az ilyenfajta az intrikáktól sem mentes társasjátékokat. Természetesen minden rajongónak kötelező darab ez a csodás társasjáték!
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Trónok harca
Játékszabály nyelve
angol
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Aukció/Licit, Paklitervezés, Veddel, Highest-LowestScoring, Negotiation, Auction:TurnOrderUntilPass, HiddenVictoryPoints
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, helyzetfelismerés, kombinációs készség
Téma/Tematika
Trónok harca
Kiadó
Delta Vision Kft.
Kiadás éve
2 022
Cikkszám
KTM100002935
Vélemények
Nincsenek témák!