Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Bruno Cathala 2014-ben megjelent játéka 2-4 fő részére egy igazán izgalmas és stratégiai lehetőségekben bővelkedő élményt tartogat a résztvevők számára.
Mit kapunk a dobozban?
5 sorrend és dzsinn összegzőlap, 1 pontozólaptömb, 2 játékosszett (8 teve és 1 játékos körjelző szettenként), 2 játékosszett (11 teve és 2 játékos körjelző szettenként), 1 licitsorrendsáv és 1 körsorrendsáv, 90 fa törzstag, egy figura zsák, 12 pálmafa és 10 palota, 30 lapka (12 kék értékes lapka: Faluk & Szenthelyek kék pontértékkel - 18 piros értékes lapka: Piacok & Oázisok piros pontértékkel), 22 dzsinnkártya, 96 aranyérme (48 db 5-ös értékű és 48 db 1-es), 54 erőforráskártya: 36 áru és 18 rabszolga
A játék menete:
A 30 sivatagot jelképező lapkát helyezzük el véletlenszerűen egy 5x6-os formában. A licitálósávokat, a piackártyákat, a pálmafákat, palotákat és a dzsin kártyákat helyezzük ki a játéktér köré a szabálykönyvnek megfelelően. Minden játékos kap 50 aranyat. Az öt törzs tagjait jelképező bábukat tegyük a húzózsákba és alapos keverés után tegyünk 3-3 darabot véletlenszerűen minden sivatag lapkára. Kezdődhet is a játék a sivatag meghódításáért.
Egy kör első lépése a körsorrendért való licitálás, amit már az első körben is végre kell hajtani. Egy játékos dönthet úgy is, hogy nem ajánl fel pénzt. Ilyenkor a nullás helyek első helyére kerül a körjelzője. Viszont ha az utána következő játékos sem fizet a körsorrend sávra kerülésért, akkor ő is a nullás helyre kerül, és hátrébb tolja egyel a már ott lévő játékosok jelzőjét. Négy játékos esetén az utoljára licitálónak már nem lesz lehetősége erre, így egy aranyat legalább ki kell fizetnie. Cserébe viszont ő cselekszik elsőként, és a következő kör licit fázisát is ő kezdi.
Majd a játékosok a körsorrendnek megfelelően cselekszenek. A soron következő játékos a sivatag egyik általa választott mezőjéről felveszi az ott lévő összes törzstagot, majd a mezők lap oldalán haladva (átlósan sosem mozoghat), minden mezőn lehelyez egyet a kezéből, amin áthaladt. Az utolsó mező, ahova embert helyez, olyannak kell lennie, ahol legalább egy törzstag tartózkodik már. Ilyenkor felveszi a mezőn lévő összes ilyen színű törzstagot.
Majd végrehajtja a mezőn lévő utasításokat, ami lehet piactérről való vásárlás, vagy akár dzsin vásárlás. Valamint, ha már nem maradt ott más bábú, akkor egy tevét rak a mezőre, jelezve vele, hogy ez az ő fennhatósága alá tartozik.
Ezek után a felvett bábuknak megfelelő akciót is végrehajtja. A kereskedők (zöld) lehetővé teszik, hogy elvegyen annyi lapot a piactérről, ahány bábút felvet. A vének (fehér) segítségével lehet dzsinneket venni, persze ha szentély mezőn fejezte be a játékos a lépését. A vezírek (sárga) pontot érnek a játék végén, tehát érdemes minél többet magunk elé gyűjteni belőlük. Az építők (kékek) pénzhez juttatják a játékost, annak megfelelően, hogy hány kék mező van körülöttük. Az orgyilkosok (piros) pedig a felvett bábuk mennyiségének megfelelő mező távolságba képesek leszedni egy bábút egy mezőről, vagy éppen egy már olyan bábút is leszedhet a játékos, amit egy ellenfele már maga elé gyűjtött.
A játék addig zajlik, amíg egy játékos felteszi az összes tevéjét a mezőkre, vagy amikor már egy játékos sem képes legális mozgást végrehajtani. Vagyis nem képes úgy lépni a felvett bábukkal, hogy egy olyan mezőre érkezzen, ahonnét két azonos színű bábút fel tudná venni a lépése végén.
Hogyan lehet nyerni?
A Five Tribes társasjátékban rengeteg módja van a pontszerzésnek, így sok stratégia vezethet győzelemhez. A játék végén pontot ér a megmaradt pénz; a játékosok előtt lévő vének és vezírek; a nyersanyaglapok sorozatai a piacról; a dzsinek; a mezők, amiket elfoglaltak a tevékkel. Ezeket mind összeadva a pontozótömbön az a játékos nyer, akinek több pontja van.
Végezetül:
A Five Tribes-ot ajánljuk mindenkinek, aki szereti a komplexebb euró játékokat, és egy összetett, elgondolkodtató játékmenetű társasjátékra áhítozik. A győzelemhez vezető rengeteg út és a stratégiák körről körre történő átgondolása remek szórakozást nyújt mindenkinek, aki szereti az ilyen típusú játékokat.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
angol
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
Kollekciógyűjtés, Moduláristábla, Aukció/Licit, Váltakozóképességek, Veddel, TurnOrder:Auction, VIC-04VictoryPointsasaResource, Játékvégibónuszok, Változósetup, ConstrainedBidding, Négyszög-rács, Mancala, HiddenVictoryPoints
Fejlesztési területek
rendszerező készség, stratégiai gondolkodás, kombinációs készség
Téma/Tematika
területmeghódító
Kiadó
Days of wonder
Kiadás éve
2 018
Illusztrátor(ok)
Clément Masson
Cikkszám
KTM100000023
Vélemények
Nincsenek témák!