Five Tribes

Five Tribes
Five Tribes
Five Tribes
Five Tribes
Five Tribes
Five Tribes

Az 1001 éjszaka földjére lépve, karavánod a mesebeli Naqala szultánságában köt ki. A szultán halálával Naqala uralkodása csak egy karnyújtásnyira van. Az orákulumok megjövendölték az idegenek eljövetelét, akik egy napon majd átveszik az irányítást a város felett. Te fogod beteljesíteni a jóslatot? Idézz meg ősi dzsinneket, érd el hogy a törzsek jókor legyenek jó helyen, és a szultánság azonnal a tiéd.





13 – 99 éves kortól ajánlott
2 – 4 játékos számára
~ 40 – 80 perc
új
24unnF9jLco
17 790 Ft
A vásárlás után járó pontok: 890 Ft
Nincs raktáron
Értesítést kérek, ha újra lesz raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Összehasonlítás
Kérdés a termékről
Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Bruno Cathala 2014-ben megjelent játéka 2-4 fő részére egy igazán izgalmas és stratégiai lehetőségekben bővelkedő élményt tartogat a résztvevők számára.
 
Mit kapunk a dobozban?
 
5 sorrend és dzsinn összegzőlap, 1 pontozólaptömb, 2 játékosszett (8 teve és 1 játékos körjelző szettenként), 2 játékosszett (11 teve és 2 játékos körjelző szettenként), 1 licitsorrendsáv és 1 körsorrendsáv, 90 fa törzstag, egy figura zsák, 12 pálmafa és 10 palota, 30 lapka (12 kék értékes lapka: Faluk & Szenthelyek kék pontértékkel - 18 piros értékes lapka: Piacok & Oázisok piros pontértékkel), 22 dzsinnkártya, 96 aranyérme (48 db 5-ös értékű és 48 db 1-es), 54 erőforráskártya: 36 áru és 18 rabszolga
 
A játék menete:
 
A 30 sivatagot jelképező lapkát helyezzük el véletlenszerűen egy 5x6-os formában. A licitálósávokat, a piackártyákat, a pálmafákat, palotákat és a dzsin kártyákat helyezzük ki a játéktér köré a szabálykönyvnek megfelelően. Minden játékos kap 50 aranyat. Az öt törzs tagjait jelképező bábukat tegyük a húzózsákba és alapos keverés után tegyünk 3-3 darabot véletlenszerűen minden sivatag lapkára. Kezdődhet is a játék a sivatag meghódításáért.
 
Egy kör első lépése a körsorrendért való licitálás, amit már az első körben is végre kell hajtani. Egy játékos dönthet úgy is, hogy nem ajánl fel pénzt. Ilyenkor a nullás helyek első helyére kerül a körjelzője. Viszont ha az utána következő játékos sem fizet a körsorrend sávra kerülésért, akkor ő is a nullás helyre kerül, és hátrébb tolja egyel a már ott lévő játékosok jelzőjét. Négy játékos esetén az utoljára licitálónak már nem lesz lehetősége erre, így egy aranyat legalább ki kell fizetnie. Cserébe viszont ő cselekszik elsőként, és a következő kör licit fázisát is ő kezdi.
 
Majd a játékosok a körsorrendnek megfelelően cselekszenek. A soron következő játékos a sivatag egyik általa választott mezőjéről felveszi az ott lévő összes törzstagot, majd a mezők lap oldalán haladva (átlósan sosem mozoghat), minden mezőn lehelyez egyet a kezéből, amin áthaladt. Az utolsó mező, ahova embert helyez, olyannak kell lennie, ahol legalább egy törzstag tartózkodik már. Ilyenkor felveszi a mezőn lévő összes ilyen színű törzstagot.
 
Majd végrehajtja a mezőn lévő utasításokat, ami lehet piactérről való vásárlás, vagy akár dzsin vásárlás. Valamint, ha már nem maradt ott más bábú, akkor egy tevét rak a mezőre, jelezve vele, hogy ez az ő fennhatósága alá tartozik.
 
Ezek után a felvett bábuknak megfelelő akciót is végrehajtja. A kereskedők (zöld) lehetővé teszik, hogy elvegyen annyi lapot a piactérről, ahány bábút felvet. A vének (fehér) segítségével lehet dzsinneket venni, persze ha szentély mezőn fejezte be a játékos a lépését. A vezírek (sárga) pontot érnek a játék végén, tehát érdemes minél többet magunk elé gyűjteni belőlük. Az építők (kékek) pénzhez juttatják a játékost, annak megfelelően, hogy hány kék mező van körülöttük. Az orgyilkosok (piros) pedig a felvett bábuk mennyiségének megfelelő mező távolságba képesek leszedni egy bábút egy mezőről, vagy éppen egy már olyan bábút is leszedhet a játékos, amit egy ellenfele már maga elé gyűjtött.
 
A játék addig zajlik, amíg egy játékos felteszi az összes tevéjét a mezőkre, vagy amikor már egy játékos sem képes legális mozgást végrehajtani. Vagyis nem képes úgy lépni a felvett bábukkal, hogy egy olyan mezőre érkezzen, ahonnét két azonos színű bábút fel tudná venni a lépése végén.
 
Hogyan lehet nyerni?
 
A Five Tribes társasjátékban rengeteg módja van a pontszerzésnek, így sok stratégia vezethet győzelemhez. A játék végén pontot ér a megmaradt pénz; a játékosok előtt lévő vének és vezírek; a nyersanyaglapok sorozatai a piacról; a dzsinek; a mezők, amiket elfoglaltak a tevékkel. Ezeket mind összeadva a pontozótömbön az a játékos nyer, akinek több pontja van.
 
Végezetül:
 
A Five Tribes-ot ajánljuk mindenkinek, aki szereti a komplexebb euró játékokat, és egy összetett, elgondolkodtató játékmenetű társasjátékra áhítozik. A győzelemhez vezető rengeteg út és a stratégiák körről körre történő átgondolása remek szórakozást nyújt mindenkinek, aki szereti az ilyen típusú játékokat.


SAS és KOS a társasjáték webáruház Kiváló árak a SAS és KOS társasjáték webáruházban Tényleges raktárkészlet a SAS és KOS társasjáték webáruházban Gyors szállítás a SAS és KOS társasjáték webáruházban Személyes ügyfélszolgálat a SAS és KOS társasjáték webáruházban Visszavásárlási garancia a SAS és KOS társasjáték webáruházban

GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!

Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
angol
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
Kollekciógyűjtés, Moduláristábla, Aukció/Licit, Váltakozóképességek, Veddel, TurnOrder:Auction, VIC-04VictoryPointsasaResource, Játékvégibónuszok, Változósetup, ConstrainedBidding, Négyszög-rács, Mancala, HiddenVictoryPoints
Fejlesztési területek
rendszerező készség, stratégiai gondolkodás, kombinációs készség
Téma/Tematika
területmeghódító
Kiadó
Days of wonder
Kiadás éve
2 018
Illusztrátor(ok)
Clément Masson
Cikkszám
KTM100000023
Vélemények
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.