>>> Itt írtunk róla a hírlevelünkben. <<<
A játékról röviden:
Az Egerek és Varászlók (Mice and Mystics) egy történet vezérelt társasjáték, melyet 2-4 főig tudunk játszani. A játék 11 kalandra van bontva, melyek egyenként 60-90 percesek.
Mit kapunk a dobozban?
1 szabálykönyv, 1 mesekönyv, 6 egérhős figura, 16 ellenfél figura, 1 történettábla, 8 kétoldalú helyiséglapka, 28 egér adottságkártya, 71 kereséskártya, 18 találkozáskártya, 6 egérhőskártya, 5 akciókocka, 3 karton jelzőkészlet.
A játék menete:
Válasszunk történetet, amit végig szeretnénk játszani. Nem kötelező kampány szerűen az elején kezdenünk, ám ha in medias rest belevágunk, a történet sem fog teljesen összeállni.
Minden kalandhoz más-más egér sereg kell, amelyeknek mind különféle képessége, karakter leírása és felszereltsége van.
Tegyük fel az asztalra az aktuális kaland terület lapjait is, amelyet a szabálykönyv mond meg. Erre helyezzük fel az egereinket is, a nekik kijelölt kezdő pozíciókba.
A terület mellett elhelyezett körszámlálónkon fogjuk tudni követni, hogy a fejezetünk hanyadik oldalon tart, azaz mennyi időnk van a küldetés elbukásáig. Szintén ide kerül fel a felfedezés pakli (tárgyak és képességek, átkok lelőhelye), a találkozás pakli (szörnyek), sajt kerék (ez, amennyiben megtelik sajtokkal, akkor a találkozás pakliból húzunk egy újabb ellenfelet).
Ezeket a sajtokat a játékosok is gyűjtik, ugyanis belőlük képességeket fognak tudni aktiválni.
Az idősáv területen továbbá szerepelni fog az a körsorrend mutató, amelyen a karakterek és az ellenfelek kártyái helyezkednek el. Ezt a sorrendet körönként újrakeverjük, ezzel is adva egy véletlenszerűséget és egyben kihívást a játék megnyeréséhez.
A játékban dobókockák fogják vezérelni egereink cselekedeteit, amennyiben képességet játszanánk ki vagy felfedeznénk, úgy ezekkel kell sikereket dobnunk.
Hogyan lehet nyerni?
Az egerek ellen induló patkányok fő feladata, hogy akadályozzanak minket, úgy, mint sérülések bevitele vagy a sajt kerék bővítése cikkelyekkel (előbbi sérülés dobással, utóbbi sajt dobással).
Az egereink feladata pedig kalandonként változni fog: minden küldetés megszabja, hogy mi kell ahhoz, hogy nyerni tudjon a csapatunk. A helyszíneken lévő ellenfeleket amennyiben legyűrtük, a játékosok elindulhatnak útjukra, azonban ellenség nélkül az idő is gyorsabban telik (kör végén mindig kapunk egy-egy sajt cikkelyt).
Végezetül:
Az Egerek és Varázslók egy nagyon izgalmas családi, kooperatív, történet vezérelt társasjáték. Kooperatív mivolta miatt akár már kisebbekkel is leülhetünk játszani (7 éves kortól), mivel a nagyobbak vagy szülők levezethetik az olvasmányos történet fonalat.
Az egyre nehezedő kampány pedig biztosít minket arról, hogy a játék végéig nem fogunk unatkozni!