A játékról röviden:
Lorenzo Silva 2014ben megjelent játéka 3-10fő részére a képregények magával ragadó világába kalauzolja a játékosokat, akiknek most saját történeteket kell kitalálni.
Mit kapunk a dobozban?
5 képregény oldal, 1 homokóra, 50 szavazó zseton (5db minden játékosnak), 10 karakterjelző, 10 pontjelző, 21 lassú jelző, 150 dupla oldalú történetkártya, 1 szabálykönyv
A játék menete:
Minden játékos kap egy képregény oldalt, majd megkapja a hozzá tartozó szavazó zsetonokat és egyéb jelzőket.
A játék három körből fog állni. Minden kör elején a játékosok közösen kiválasztanak egy történet címet a szabálykönyv hátuljáról. Majd mindenki kap 12 kártyát.
Majd a játékosok elkezdik kitalálni, és megalkotni a történeteiket. Ehhez a játék elején meghatározott oldalát használják a képregény oldalukon. A könnyebb oldalon 6 képből áll a történet, míg a haladó szinten 9 kép alkot majd egy sztorit.
A történetek képei minden esetben balról jobbra haladva követik egymást, majd egy sorral lejjebb ugorva folytatódik ugyanilyen módon.
Miután egy játékos végzett a története megalkotásával, megfordítja a homokórát. A többieknek ennyi ideje marad, hogy befejezzék sajátjukat. Aki nem tudja, kap egy lassú jelzőt, ami mínusz pontokat ér majd. Ráadásul a többi játékos fejezi be neki a történetét, véletlenszerű képek felhelyezésével.
Majd mindenki sora elmeséli a történetét, mutatva, hogy éppen melyik képnél jár a történet.
Ezek után a játékosok az értékelő zsetonokkal szavaznak, hogy melyik történet volt a legszerethetőbb, vagy éppen a legjobban összerakott. A saját történetük mellé is rakniuk kell egy zsetont.
A szavazás után megfordulnak a zsetonok és a többség marad fent egy-egy szimbólumból a játékosok előtt. Kiértékelik a pontokat, amiket lelépnek a pontozósávon és újabb kör következik.
Hogyan lehet nyerni?
A harmadik kör végére akinek több pontja van, megnyerte a játékot. Ő a legjobb történetmesélő.
Végezetül:
A Co-Mix egy elbűvölő történetmesélős társasjáték. Ösztönzi a játékosokat a kreativitásuk használatára és segít nekik leküzdeni az esetlegesen nyilvános beszédtől való félelmeiket. Éppen ezért kiválóan alkalmas az oktatásban való alkalmazásra is. Ráadásul a képregények világa ma már mondhatni nem csak a gyermekekhez áll közel.