Itt írtunk róla hírlevelünkben >>>
A játékról röviden:
Az Egy okos húzás (Ganz Schön Clever) folytatásában sem kell csalódnunk, ismét egy önmagában fantasztikus társasjátékot kapunk. Akár egyedül is, vagy ha másokkal kiszúrósan szeretnénk játszani, 4 főig rajzolhatunk magunknak pontot.
Mit kapunk a dobozban?
1 pontozótömb, 6 kocka, 4 filctoll, játékszabály.
A játék menete:
Az eredeti játéktól nem eltérően, itt is minden játékos egy-egy lapot szakít magának, amelyre a körében kidobott dobókockákból és a többiek körében elhappolt darabokból pontokat gyűjt.
Ami újdonság lesz, az a dobókockák egyedi képessége. A Clever hoch drei játék 6 kockája közül egy, a fehér tulajdonsága nem változott, ugyanúgy dzsókerként funkcionál.
Sárga kocka: a sárga kockát attól függően hanyadik dobásunkban választottuk, más-más helyre írhatjuk be a táblánkon (első, második és harmadik dobáskor elvett külön-külön sorba írandó). Mondanunk sem kell, kicsivel kevesebb (vagy máshogyan kihasználható) bónuszt ad, ha jobb híján, az utolsó lehetőségként választjuk harmadik körünkben.
Türkiz kocka: ez a darab nem csak a területén belül, hanem a már korábban választott dobókockákkal is kombózik, ugyanis ha a számuk egyezik, úgy dupla vagy tripla ilyen számot ikszelhet a saját területén.
Kék kocka: ahogy a Ganz Schön Cleverben, itt is a fehér kockával kombináljuk. Az eddig megszokott növekvő számsorozat helyett most középértéktől (7) kell jobbra kisebb vagy balra nagyobb számot írni, azonban mindig pontosan 1-el kisebbet vagy nagyobbat. Újraindítható 7-es beírásával a sorozat, de ezt is mindig a fehérrel kombinálva kell kihozzuk.
Barna kocka: ezzel a kockával a barna területre tehetünk X jelet, azonban sorban érdemes haladni, ugyanis a kihagyott számokhoz, ha azon túl haladtunk, nem térhetünk vissza.
Pink kocka: ez a legegyszerűbb kombinációs terület, vagy a beírt számot kapjuk (duplázva vagy triplázva is akár) vagy az alá írt bónuszt... nehéz kérdés!
Hogyan lehet nyerni?
Az eredeti játékhoz szokott pontozásra számíthatunk a játék végén, azonban a körök elején kapható bónuszokat például kibővítették, így akár szám dzsókerezéssel olyan nehezen kidobható kombinációkhoz is juthatunk, ami korábban lehetetlen volt.
Összességében az nyeri a Clever hoch drei-t, aki a legtöbb pontot gyűjti a játék végére.
Végezetül:
Akinek tetszett a Ganz Schön Clever, annak mindenképpen érdemes ezt a variációt is kipróbálnia, azonban az új játékosoknak elsőre összetettnek tűnhet. A szerzőnek sikerült ismét egy fantasztikus darabot alkotnia, azonban az előre tervezés és kombinációs lehetőségek végett erősen ajánljuk a több játékot vele, hogy igazán ki lehessen maxolni minden részét!