A játékról röviden:
A Chalk and Chuckles kiadó 2015-ben megjelent játéka 1 vagy több fő részére, 3 éves kortól egy matematikai és íráskészség fejlesztő társasjáték, vidám állatokkal.
Mit kapunk a dobozban?
1 traktor jelölő, 1 letörölhető filc toll, 1 játéktábla kerettel, 10-10 dupla oldalú puzzle elem, játékszabály.
A játék menete:
A társasjáték két variációban játszható.
1. játékvariáció: Számolni tanulok!
Válogassátok át a kártyákat, minden lap a zöld felével felfelé legyen, ebben a variációban csak a zöldeket használjuk majd.
A feladatotok, hogy a képen látható számban lévő dolgok párját megtaláljátok. Például ha három malom látható a képen, akkor nekünk a hármas számmal együtt kell beilleszteni a tábla keretébe.
Segít a kis farmer elem! Ha ráhelyezve a képre nem passzol a bábu két lába a képeken lévő két lyukba, akkor a vélt megfejtés nem helyes. Keressünk tovább, számoljuk meg újra a tárgyakat/állatokat a képen!
2. játékvariáns: A számolás egyre nehezebb, de én is egyre jobb vagyok!
A játékhoz a kártyák kék oldalára lesz szükségünk. A számolás nehezedik, ugyanis nem minden dolgot kell a képen megjegyeznünk! A bal felső sarokban lévő rajz mondja meg, mit kell számon tartani a képen! Légy résen, sokszor még a színre is figyelned kell majd!
Ha megvan, keressük meg a megfelelő szám-párját. Az ellenőrzés szintén a kis traktorral fog történni.
Hogyan lehet nyerni?
A játék addig tart, míg megtaláljuk az összes kép párját a hozzá passzoló szám képében.
Végezetül:
A társasjáték segít megtanulni a számolást, az egyszerű képtől az összetettekig. Remekül fejleszti a megfigyelő képességet, a koncentrációs készséget és mókásan tanít, miközben a gyerkőc észrevétlenül fejlődik a szortírozás és számolás által.
Tanuljunk meg írni is! A számokat először ujjainkkal lekövetve próbáljuk meg megtanulni. A számkép korai megismerése segíti a gyerkőcöt a későbbi felismerésükben.
Amikor már filctollal dolgozunk: minden számos oldalon külön nyíl irányítja a gyerkőcöt a helyes vonalvezetésben. Az egyszerűbb számolási pároknál szaggatott vonal vezeti, majd az összetetteknél már csak a kiindulási pont adott. A filc könnyedén letörölhető, így minden játéknál újra próbálkozhatunk.