>>> Itt írtunk róla blogolásunkban <<<
A játékról röviden:
A Claim társasjátékot Scott Almes tervezte 2017-ben és a White Goblin Games/Vagabund kiadó gondozásában jelent meg két személy részére. Kombinálható hozzá a Claim és a Claim 2 is, hogy még összetettebb játékot kaphassunk (és így akár 3-4 fővel is játszhatjuk majd).
Mit kapunk a dobozban?
52 kártya 5 frakcióval, 2 áttekintő kártya.
A játék menete:
A játékosok egy ütős-vivős játékot fognak játszani, melyben 2 nagyobb körben próbálnak meg érvényesülni.
Az első körben a lapszerzésé a szerep, mindkét játékos 13-13 kártyát kap, mellyel a pakliból középre kicsapott kártyát vihetik el. Minden megnyert lapot a nyertes megkapja és a vesztes egy véletlenszerű lapot kap helyette titkosan a pakliból. Ily módon mindkét játékosnál gyűlni fog 13-13 lap a második körre.
A második körben abból főzünk, amit nyertünk az első körben. Ha kevesebbet nyertünk, akkor eléggé véletlenszerű lapokkal találkozhatunk ekkor, hiszen a vesztes nem választhatta meg a lapjait.
A játékosok most egymás ellen játsszák ki a lapjaikat, amellyel a másik játékos lapját kaphatják meg - ez a végső pontozáskor fog hozni a konyhára.
A játékban lévő 5 frakciónak külön-külön is képessége lesz, illetve a játék végén is (akár csak a Hanamikoji-ban) a frakciókon belül megszerzett lap szám fog számítani.
Hogyan lehet nyerni?
Ahhoz, hogy nyerjünk, jókor kell jó lapot kijátszani az első körben, megnyerni a második körben értékes frakciókat és arra kell törekedni, hogy a játék végén minél több lapunk legyen egy-egy frakción belül.
Végezetül:
A Claim Erősítés: Félelem kártyajáték egy tipikus példája annak, hogy az igazán jó játékhoz elegendő pár lap és a játékszabály. Nem kérkedik minikkel és nincsenek benne színes-szagos játék elemek, csak a színtiszta stratégia és játékélmény! Igazán jó két személyes játék, felbővítve plusz paklikkal pedig 3 vagy akár 4 fővel is játszhatóvá válik!
>>> Itt írtunk róla blogolásunkban <<<