A játékról röviden:
A Chalk and Chuckles gyártó 2012-ben megjelent gyorsaságot és koncentrációt fejlesztő társasjátéka, 2-5 főig hívja a gyerekeket játszani egy tengermélyi kalandban.
Mit kapunk a dobozban?
2 darab hat oldalú dobókocka a különböző játékvariációkhoz (két-két speciális oldallal), tenger tábla, cápa kesztyű, 4 darab halacska zsinórral, pont jelölő halacska tokenek.
A játék menete:
A játékosok három féle játékvariáció közül választhatnak. A játék elején osszunk ki minden játékosnak 8 halacska jelölőt (ők jelentik majd a pontot is a játék végén).
1. játékvariáció: Cápa támadás
A játékosok közül egy valaki a cápa kesztyűt kapja meg, a többiek a kis halaikat behelyezik a tenger közepébe és a zsinórjukat fogják csak.
A cápát alakító játékos mond egy számot 1-4-ig, majd dob egy kockával.
Ha megegyezik a dobott érték a mondott számmal:
A cápának minél több halacskát kell megfognia, mielőtt a többi játékos kirántaná azokat a tengerből.
Ha sikerült megfognia egy vagy több darabot, annyi halacska jelölőt kap. A kesztyűt átadja a megfogott hal gazdájának (ha többen vannak, választ közülük valakit) és megkapja annak a halacskáját, amelyet a tengerbe helyez. Az új cápa követi a fentebb leírtakat.
Ha nem egyezett meg a mondott számmal a kidobott érték:
Amennyiben egy halacskát tartó játékos tévesen rántotta ki a tengerből a halát, úgy egy jelölőt ad a cápa kesztyűt hordó játékosnak. Ha a cápa fogott meg tévesen egy (vagy több) halacskát, neki kell jelölőt átadnia.
Ha egy speciális oldalt dobott ki a kockán, akkor vagy minden játékostól kap egy-egy jelölőt (Nyerő cápa oldal) vagy a jobbján ülő játékos kap tőle egy jelölőt (Szerencsés hal oldal).
2. játékvariáció: Óvakodj a cápától!
Ebben a játékban a cápának nem kell számot mondani. Amit a dobókockával kidob, annak a számnak megfelelő halacska tulajdonos próbálja majd menekíteni a kis halát a tengerből.
Ha a cápa elkapta azt, akkor a halacska tulajdonostól kap egy jelölőt és utóbbi megkapja a cápa kesztyűt. Az előző cápa immáron halacska tulajdonossá válik és vissza kell tegye a tengerbe a halát és annak madzagját kell fognia. Amennyiben a halacska menekül el sikeresen, úgy a cápa ad neki egy jelölőt. Ez esetben a cápa kiléte nem változik.
Ha valamelyik halacska tévesen mozdult meg, úgy a cápának jár a jelölő. Amennyiben olyan számot dob ki a cápa, amilyen számmal rendelkező halacska nincsen (mert kevesebben játszotok), úgy a halacskáknak nem szabad erről szólnia, hiszen ha megmozdulnak, a cápának jelölőt kell adniuk.
A speciális oldalak a kockán az előző játékvariáció szerint alakulnak.
3. játékvariáció: Veszélyes vizeken
A cápa ebben a variációban két dobókockával dob és csak azokat a halakat nem szabad elkapnia, akiknek a számát kidobta. Ha például a 2-es és a 3-as számot dobta ki, akkor az 1-es és a 4-es halacskát kell elfognia. Akiket elkapott, azoktól kap jelölőt. Ha csak az egyiküket sikerült elkapnia, úgy csak tőle kap jelölőt. Az így kapott jelölőt tovább is adhatja annak a halacskának, akit nem sikerült elkapnia. A cápa kesztyű az elkapott halacskához vándorol és az ő madzagját kapja a korábbi cápa. Akik megmozdították a zsinórjukat, pedig nem kellett volna menekülniük, azok is jelölőt adnak a cápának. A játékvariáns oldalak az előző játékvariációk szerint alakulnak.
Hogyan lehet nyerni?
A játék variánsokban addig megy a játék, míg valamelyik játékos el nem veszíti az összes pont jelölőjét. Ekkor megszámolja mindenki a jelölőit és akinek a több van, az nyerte a játékot!
Végezetül:
A Chalk and Chuckles kiadó Óvakodj a cápától társasjátéka egy rekem gyorsasági, koncentráció és megfigyelő képességen alapuló társasjátéka 4 éves kortól. A játékosok kedvükre alakíthatják akár még a pálya nagyságát is, kombinálva a három féle játékvariációval.
Felnőttek csak akkor próbálkozzanak a játékkal, ha nem félnek a gyerekek gyors reakció képességétől!