Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Uwe Rosenberg 2013-ban megjelent játéka 1-7 fő részére egy lenyűgözően részlet gazdag, de mégis könnyen fogyasztható munkáslehelyezős társasjátékot kínál nekünk.
Mit kapunk a dobozban?
300+ fa jelző (termény, állat, törpe), 60+ akril jelző a drágaköveknek, 16 játéktábla, 16 lap több mint 400 kinyomható karton jelzővel, 30 kártyalap, 1 pontozótömb, 1 szabálykönyv
A játék menete:
Minden játékos két törpével (munkással) indul, és a saját táblája fele erdős vidékből, míg a másik egy hegy belsejéből fog állni.
A feladat, hogy a különféle akciók kiválasztásával a 12 kör alatt minél többféle állatot és növényt tenyésszenek/termesszenek a játékosok, és a lehető legtöbb területet beépítsék/felfedezzék a játéktáblájukon.
Ezt a központi akciótáblára felhelyezett munkásaikkal tehetik meg. A kiválasztott akciók végrehajtása után bizonyos körök végén aratás következik, amikor terményeket szerezhetnek, ha ültettek előtte. Valamint, minden körben meg is kell etetni a törpöket, amihez érdemes élelmet szerezni, vagy mínusz pontokat érő koldus lapkát szereznie a játékosnak.
Ahogy haladnak előre a körök az akciók tárháza úgy bővül, és egyre több és erősebb akciók közül lehet választani.
A földeket lehet fejleszteni, így karámokkal körülkeríteni. Az állatokat ebben lehet tartani, és ha elegendő van egy helyen, akkor még szaporodni is tudnak.
A törpöket el lehet küldeni kalandozni is, ahol értékes nyersanyagokat szerezhetnek, vagy ha már elég magas szintűek, akkor akár új terület lapkákat is lehelyezhet a játékos, egy-egy sikeres kaland után.
Egy különálló táblán pedig számtalan építmény található, aminek a megépítésével előnyökhöz juthat a játékos. Például minden kör elején kap egyet egy bizonyos nyersanyagból.
A játék a tizenkettedik körig tart, amikor is a végső pontszámlálás következik.
Hogyan lehet nyerni?
Pontokat lehet kapni a megépített épületekért, a meglévő állatokért és terményekért, valamint a munkásokért is. Viszont pontlevonás jár minden olyan állatért, amivel nem rendelkezik a játékos. Szintén pontlevonás jár minden nem beépített helyért a táblán. Ezek után, akinek több pontja van, az megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Caverna méltó utódja az Agricolának, így aki azt szerette, ebben a játékban sem fog csalódni. Sőt, az átgondolt mechanikák és játékelemek még olyan játékosok számára is vonzóvá tehetik a játékot, akik sosem próbáltak ki hasonló társasjátékot és nem gondolták volna, hogy a farmerkodás is lehet ilyen szórakoztató.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
angol
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, építmény kialakítós
Fejlesztési területek
vizuális érzék fejlesztése, stratégiai gondolkodás, koncentrációs képességek fejlesztése
Téma/Tematika
farmeros
Kiadó
Lookout GmbH
Kiadás éve
2 013
Cikkszám
KTM100002806
Vélemények
Nincsenek témák!