Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Serge Laget 2011ben megjelent játéka 2-5 játékos számára az 1950-es évek csempészvilágába vezeti el a játékosokat.
Mit kapunk a dobozban?
Macao és 8 kikötő, ahol seftelni lehet, 131 áru lapka - mind a 9 csempészhető áruféléből 14 darab illetve 5 joker, plusz egy vászontasak, 54 győzelmi kártya, 24 csempészést segítő lap és 30 győzelmi kártya, 5 játékos tábla, 25 teherhajó bábu - minden választható színből 5, 60 aranyérme, 1 forduló jelző és 1 kezdő játékos jelző
A játék menete:
A játékosok számának megfelelően a játékteret össze kell illeszteni a megfelelő oldalakkal. Mindegyik tábla elem egy-egy kikötőt jelképez.
A legnagyobb táblaelem a tábla közepére kerül, ahol két különböző hely is található. A táblákon található üres helyeket fel kell tölteni a húzózsákban összekevert rakomány lapkákból, a többit pedig a húzózsákban hagyni. Minden játékos megkapja a szabálykönyv által diktált kezdő pénzkészletét, valamint 3 hajó bábút és indulhat is a játék.
Egy játékos a körében három dolgot fog csinálni. Minden fázisban a kezdő játékostól indulva mindenki végrehajtja a fázis akcióját.
Az első dolog, hogy visszaveszi az előző körben lehelyezett hajóit a kikötőkből, és végrehajtja az ott lévő akciót. Ami lehet egy áru elvitele az adott táblarészről, vagy pénz szerzése, vagy ha egy másik játékos az aukciós fázisban túllicitálta egy helyen, dönthet a játékos úgy is, hogy egyszerűen visszaveszi a hajóját és az esetlegesen felajánlott pénzérméit alóla úgyszintén.
A második fázisban a játékos eladhat a már megszerzett rakományai közül akármennyit, hogy győzelmi pont lapokat, vagy egyéb bónuszt érő lapot vásároljon. Egy játékos normál esetben csak 6 árut tarthat a karakterlapján, így érdemes megszabadulnia tőle időről időre.
A harmadik fázisban licitálnak a játékosok a hajóikkal, hogy melyik kikötőből szeretnének árut csempészni. Ilyenkor felajánlhatnak pénzt azért, hogy ők vihessenek árut az adott kikötőből, és ha egy másik játékos nem licitálja túl őket akkor ez sikerülni is fog nekik. A központi tábla egyik helyén pedig újabb érmékhez juthatnak a hajóik lehelyezése segítségével.
Hogyan lehet nyerni?
Mindez egy meghatározott körön keresztül zajlik, akinek az utolsó kör után a legtöbb pontot érő kártyalapja van, megnyerte a játékot.
Végezetül:
A Cargo noir hozza a Days of Wonder által megszokott minőséget. A játékelemek minősége fenomenális. A játék maga könnyen tanulható és könnyed szórakozást nyújt mindenkinek, aki leül vele játszani.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
angol
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, ügyességi
Fejlesztési területek
kombinációs készség, szociális képességek fejlesztése, rendszerező képesség
Téma/Tematika
kikötői gengszteres
Kiadó
DoW
Kiadás éve
2 011
Cikkszám
KTM100002069
Vélemények
Nincsenek témák!