Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Klaus-Jürgen Wrede nagy sikerű játékának 2005-ben megjelent folytatása, melyben tovább bővül Carcassone erődítményrendszere. A játékot akár 2-6 játékosig is játszhatjuk az első kiegészítő hozzáadásával.
Mit kapunk a dobozban?
30 lapkát, 1 tündér meeplet, egy sárkány meeplet, 1 szabálykönyvet
A játék menete:
A harminc új tájlapot keverjük bele a már meglévő lapkakészletbe, ezekből alakítsunk ki tornyokat. Rakjuk ki a kezdő lapkát, a pontozó táblára egy meeplet és kezdődhet is a játék, ami most a mesék birodalmába röpít minket, amolyan Carcassonne stílusban.
A játék során számos új dologgal találkozhatsz a lapkákon. Az első ilyen a vulkán. Amikor egy vulkánnal rendelkező lapkát először lehelyez egy játékos, a sárkány megjelenik a pályán. Egy másik szimbólum, amivel találkozhatsz a játékban, az az úgy nevezett portál. Ez arra jogosít fel, hogy egy olyan területre is rakják alattvalót, ami más esetben nem legális. Vagyis ha valaki már van egy lovagja egy várban, de te úgy illeszted hozzá a portállal rendelkező lapkát, hogy az becsatlakozik a várba, akkor te is helyezhetsz egy lovagot abba a várrészletbe, amin a portál volt. A harmadik dolog amivel találkozhatsz ennek a kiegészítésnek a lapkáin, az a sárkány szimbólum. Ha ezt lehelyezi egy játékos, akkor két lehetősége van a játékosnak. Vagy mozgatja a sárkányt, vagy felhelyezi a tündért az egyik alattvalója mellé. A sárkány mozgatása olyan módon történik, hogy aki felrakta a lapkát, az mozgatja egy mezőnyit, majd a soron következő játékos és így tovább. A sárkány maximum hat mezőt mozoghat, ám a szabály, hogy nem haladhat át kétszer ugyanazon a mezőn, amin már egyszer áthaladt a mozgatása során az adott körben. Hogy miért jó a sárkányt mozgatni? Mert minden meeplet elpusztít, ami azonos mezőn tartózkodik vele. A másik lehetőség a sárkány szimbólumot lehelyező játékos esetén, hogy felfogadja a tündért. Ekkor lehelyezi egy alattvalója mellé. Ez két dologra jó. A sárkány nem léphet olyan mezőre, ahol a tündér van, és ha a kiértékelésnél a tündér is ott van az alattvalód mellett, akkor bónusz pontokat kapsz.
A kiértékelés után vedd vissza a pályáról a meepleel együtt.
Végül a hercegnőket tartalmazó lapkáknál, ha egy olyan városba helyezed be, ahol van egy lovag, akkor az lekerül a lapkáról. Több lovag esetén a lapkát lerakó játékos határozza meg melyik kerüljön le.
Akár csak az alap Carcassonneban, itt is kiértékelitek a fent maradt meepeleket a játék végén, és akinek több pontja van, az nyert.
Végezetül:
A hercegnő és a Sárkány kiegészítést ajánljuk mindazoknak, akik ezt a nagyon érdekes és fordulatos mesevilágokat idéző lapkákkal szeretnék feldobni a játékukat. Az ifjabb korosztályt is könnyebben meg lehet ismertetni ez által a kicsit bonyolultabb játékokkal. No meg ott a sárkány! Hatalmas, vörös, és... kell ennél több?
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Termék jellege
játék kiegészítő
Játékcsalád
Carcassonne
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
egyszerű
Játék mechanizmusa
Lapka-elhelyezés, Területbefolyásolás/irányítás, Veddel
Fejlesztési területek
stratégiai gondolkodás, taktikai gondolkodás, kombinációs készség
Téma/Tematika
középkori város építős
Kiadó
PIATNIK_HU
Kiadás éve
2 016
Szerző(k)
Kluas-Jürgen Wrede, Doris Matthaus
Cikkszám
KTM100002274
Vélemények
Nincsenek témák!