Klaus-Jürgen Wrede nagy sikerű játékának 2002-ben megjelent folytatása, melyben tovább bővül Carcassone erődítményrendszere. Sőt, a játékosok száma is bővült, immáron akár hatan is versenghetünk.
Mit kapunk a dobozban?
18 lapkát, 6 nagy meeplet, 8 szürke meeplet (a 6. játékos számára), 1 szabálykönyv
A játék menete:
A játék alap mechanikái nem változtak, viszont a 18 lapka képes jelentős mértékben átformálni a stratégiánkat. A nagy meeple is érdekes szituációkat teremthet, amikor lehelyezzük a pálya egy-egy részére, mivel nem egy, hanem két alattvalónak számít a kiértékeléseknél. Tehát jól gondoljuk meg, mikor és hova helyezzük le.
Az új lapkák között vannak katedrálisok, amik minden oldalukon városrészben végződnek. Ha sikerül befejeznünk egy erődítményt, akkor az azt alkotó lapkákért fejenként nem kettő, hanem három pontot kapunk. Azonban ha egy nem befejezett erődítményhez csatlakoznak a játék végén, az ott tartózkodó lovagokért nem kapunk pontot.
A tóparti gazdaságok az utak értékét növelik. Minden befejezett útnál az útonállód nem egy, hanem két pontot kap lapkánként. A szabály itt is érvényes, miszerint a játék végén a be nem fejezett utakért nem jár pont, ha van mellette tóparti gazdaság.
Hogyan lehet nyerni?
Akár csak az alap Carcassonne-ban, itt is kiértékelitek a fent maradt meepele-ket a játék végén, és akinek több pontja van, az nyert.
Végezetül:
A Carcassonne Fogadók és Katedrálisok kiegészítő rengeteget ad a játékhoz, és mondhatni kötelező darab mindazoknak, akik szerették az alap játékot. A taktikai „fegyvertár” jelentősen bővül ezekkel az új elemekkel. Mindenki készüljön nagyobb asztalokkal, hiszen a plusz lapkáknak köszönhetően már elég impozáns méretűre bővülhet erődítményrendszerünk, amit a játék végezetével csodálattal mutathatunk meg ismerőseinknek: „Nézzétek, ezt mi építettük!”