Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
A játékról röviden:
Lewis E. Pulsipher 1986-ban megjelent játéka 3-5 fő részére a Brit történelem vérrel írt világába hív minket, hogy újrajátsszuk a sorsdöntő csatákat és megváltoztassuk azok kimenetelét.
Mit kapunk a dobozban?
Szabályfüzet, játéktábla, 251 egység, négy színben (vörös, kék, sárga, zöld): a gyalogosok, lovasok, vezérek, római erődítmények és az erődített szász városok jelzői; 17 néplap, 175 győzelmi pont jelző (1-esek, 5-ösök és 25-ösök), 1 fordulójelző, 5 dobókocka.
A játék menete:
A játékban minden játékos választ egy népcsoportot, aki irányítani fog a játék folyamán. A játék 16 fordulóból áll. Minden forduló öt fázisra bontható. A toborzás fázisban minden játékos annak függvényében, hogy hány tartományt birtokol, új seregeket állíthat ki. A mozgás fázisban a játékosok mozgathatják a seregeiket és ezzel új csatákat idézhetnek elő. A csata fázisban lezajlanak az összetűzések és a visszavonulások. A portyázók visszatérése fázisban az esetleges portyázó seregek visszatérhetnek a tengerre. Végül a túlnépesedés fázisban minden nép seregeket veszít, ha azok száma meghaladja a birtokolt tartományok kétszeresét.
A seregek háromféle egységből állhatnak: gyalogos, lovasság és vezérek.
Minden nép más és más célokkal van jelen a térképen, és különféle specialításokkal rendelkeznek.
A fordulók folyamán az angol történelem nevesebb korszakain és csatáin keresztül haladnak a játékosok, miközben győzelmi pontokat gyűjtenek.
A vezérek különleges egységek és a fordulók előre haladtával bizonyos népcsoportot kapnak.
A 8., 9. és 10. forduló végén a játékosok nagykirályt választanak. A játékos ezért, négy győzelmi pontot kap.
A királyt nem választják, hanem a 11-14 fordulóig miden fordulón keresztül meg kell nézni, hogy van-e olyan népcsoport, akinek kétszer annyi tartománya van, mint a többi népcsoportnak Anglia területén. Ekkor az őket irányító játékos nyolc győzelmi pontot kap.
Hogyan lehet nyerni?
A játékot az a játékos nyeri, akinek a tizenhatodik forduló végére a legtöbb győzelmi pontot sikerült összegyűjtenie.
Végezetül:
A Britannia egy játékidőben is tekintélyes játék, így azoknak ajánljuk, akik nem sajnálják ráfordítani azt a jó pár órát, amíg a csatározások tartanak. A játék nagyon jól és valósághűen megfogta a történelmi szálakat ebben a társasjátékban, így aki egy történelem hű, csatákkal teli élményre vágyik, ebben a játékban megtalálhatja a számítását.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
Szavazás, Területmozgatás, Szimuláció, Kockadobás, RES-02StatCheck
Fejlesztési területek
stratégiai gondolkodás, taktikai gondolkodás, rendszerező képesség
Téma/Tematika
területmeghódító
Kiadó
Fantasy Flight Games
Kiadás éve
2 007
Cikkszám
KTM100001917
Vélemények
Nincsenek témák!