Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Reiner Knizia játéka 1998-ban jelent meg 2-5 játékos számára, és számos díjra jelölték az évek során. Az absztrakt stratégiai játék a sivatagba kalauzol minket, ahol a hangulatos játékelemekkel próbálunk karaván útvonalakat kialakítani tevéinkkel.
Mit kapunk a dobozban?
1 játéktábla, 175 műanyag teve figura, 30 műanyag tevehajcsár figura, 45 víznyerő hely jelző, 5 műanyag oázis, 40 pontjelző
A játék menete:
A tábla játéktere egy hexagonokra felosztott sivatag, amin a kezdésnél véletlenszerűen fel kell helyezni a játékosok számáénak megfelelően a pálmafákat és a víznyerő helyeket.
Minden játékos kap egy meghatározott mennyiségű tevét, amire felülteti a saját színéből a hajcsárjait. Ezeket aztán a játékosok felhelyezik a tábla különböző helyeire. Pálmafák mellé nem helyezheted fel kezdéskor a tevéidet.
Majd amikor a köröd jön, az öt színű tevékből elvehetsz akármilyen színkombinációban kettőt, és felhelyezed őket a már lent lévő azonos színű tevéid körüli valamelyik mezőre. Érdemes a víznyerő helyeket megcélozni. Miért? Mert ezek extra pontokat fognak érni a számodra.
A tevéiddel ezen a módon útvonalakat építesz ki a játék folyamán. Ezekkel az útvonalakkal, ha elérsz egy oázisig (pálmafáig), kapsz egy öt pontot jelölő tokent. Ugyanazzal a tevekaravánoddal nem kaphatsz többször is pontot egy oázis eléréséért. Viszont, ha egy másik színű karavánod is eléri ugyanazt az oázist, az szintén pontot ér.
A másik dolog, amire használhatod az útvonalaidat, hogy lezársz bizonyos területeket. Így a játék végén minden körbezárt hexagonért egy pont lesz a jutalmad.
A tevéidet sosem rakhatod olyan helyre, ami mellett egy másik játékos azonos színű bábúja áll, mivel így a karavánok kereszteznék egymást, ami tilos.
A játék így folytatódik egészen addig, amíg az egyik színű tevéből az összes elfogy.
Ekkor a játék véget ér.
Hogyan lehet nyerni?
A játék végén minden színből megvizsgáljuk, hogy kinek van a leghosszabb tevesora. Ez a játékos kap egy tíz pontot érő tokent. Hozzáadja mindenki az oázisokért járó jelzők értékét, a víznyerőhelyek összegét és a lezárt területekért járó pontokat. Akinek több pontja van ez után, az megnyerte a játékot.
Végezetül:
Az Át a Sivatagon egy méltatlanul mellőzött játék. Nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, hiszen a legjobb absztrakt játékok ismérve az egyszerűség. A játék mutatós, és könnyen tanítható. A pálya állandóan változik így az újrajátszhatósági faktora is nagy.
Bátran ajánljuk akár gyerekes családoknak is. A komponensek szemet gyönyörködtetőek, a játékélmény pedig garantált.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
összetett
Játék mechanizmusa
területfoglalós, helyzetkialakítós
Fejlesztési területek
helyzetfelismerés, stratégiai gondolkodás, kombinációs készség
Téma/Tematika
tevés
Kiadó
Fantasy Flight Games
Kiadás éve
1 998
Cikkszám
KTM100001898
Vélemények
Nincsenek témák!