Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Dirk Henn játéka 2-6 játékos számára készült, ami 2003-ban jelent meg és abban az évben meg is nyerte a Spiel des Jahres díjat. A játék során Alhambra történelmi városába látogathatnak el a játékosok, és építhetik fel a saját változatukat a különböző kulturális jegyeket hordozó épület lapkákból.
Mit kapunk a dobozban?
60 építési és start kártya, 110 játékkártya, 6 érték tábla, 12 színes fa korong, 1 építőanyag piaclap, 1 játéktábla, 1 vászonzsák, 1 játékleírás
A játék menete:
A játékleírásban foglaltak szerint készítsük elő a játékot, és már hozzá is láthatunk az Alhambránk felépítéséhez.
Játékosként a körünkben számos akció közül választhatunk, de csak egyet hajthatunk végre.
Dönthetünk úgy, hogy pénzt veszünk fel a kirakott pénzlapok közül. Ilyenkor elvehetünk egy lapot, vagy akár többet is, ha azoknak az összege nem haladja meg az ötöt.
De megvehetünk egy épületet a központi tábláról. Ilyenkor az épület mellett lévő színnel jelölt megegyező színű pénzlapokból kell kifizetnünk minimum annyit, amekkora szám az épületlapkán szerepel. Az Alhambra legérdekesebb mechanikája akkor lép életbe, ha pontosan annyit fizetünk az épületért, mint ami az ára. Ilyenkor ugyanis végrehajthatunk még egy akciót. Majd ha még egyszer meg tudunk venni pontos értékkel egy másik épületet, újra megtörténik az előbb említett dolog. A körünkben egészen addig mi jövünk, amíg pontosan fizetünk.
Fontos, hogy az épületlapkák nem töltődnek újra egészen addig, amíg a másik játékos nem következik.
A megvett épületeket beépítheted azonnal a városodba, vagy félrerakhatod saját tábládra és később egy akcióként beépítheted azt a többi mellé vagy kicserélheted egy már lehelyezett lapkáddal.
Az épületek beépítése a városodba is bizonyos szabályokhoz van kötve. A központi lapról minden lapkádnak elérhető útvonalat kell biztosítani. Némelyik épület körül ugyanis fal húzódik egy vagy több oldalon, ezek pedig bonyolítják a lehelyezést.
Végül dönthetünk úgy is, hogy a már felépített épületeinket kirakjuk a saját táblánkra, mert más épületet szeretnénk a helyére rakni a későbbiekben.
Hogyan lehet nyerni?
A pénzlapok közé a szabályok szerint be van keverve 2 pontozó lap is. Tehát a játék során háromszor lesz kiértékelve a városod. Minden alkalommal egyre több ponthoz juttatva a játékosokat. Kétszer a pontozólapok felhúzásakor, végül pedig akkor, amikor elfogytak az épületlapkák a húzózsákból. Az épületeid többségi pontozás alapján adnak neked pontokat, valamint minden alkalommal a leghosszabb egybefüggő városfalad is pontokat hoz a számodra. A végén az a játékos nyeri meg a játékot, akinek a legtöbb pontja van.
Összegzés:
Az Alhambra önmagában is remek szórakozást nyújt akár a családoknak, akár baráti társaságoknak. Sőt, olyanoknak is ajánljuk, akik szeretnék megismertetni másokkal a modern társasjátékokat. Könnyen tanulható, egyszerű mechanikákkal rendelkező játék. A játékhoz az első kiadása óta számos kiegészítő jelent meg, melyek még változatosabbá és egyre összetettebbé teszik ezt a remek társasjátékot. Érdemes azokat is szemügyre venni.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékcsalád
Alhambra
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, kártyás
Fejlesztési területek
stratégiai gondolkodás, taktikai gondolkodás, kombinációs készség
Téma/Tematika
város építős
Kiadó
Queen Games
Kiadás éve
2 003
Szerző(k)
Dirk Henn, Jörg Asselborn
Cikkszám
KTM100002256
Vélemények
Nincsenek témák!