Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Dirk Henn és Wolfgang Panning 2005-ben immáron a harmadik kiegészítővel lepte meg az Alhambra rajongókat.
Mit kapunk a dobozban?
30 karton korong, 54 fa játék alkatrész, 20 játékkártya, 1 vászonzsák, 1 játékszabály
A játék menete:
A tolvajok órája kiegészítő elődeihez híven ismételten négy egyedül is csatolható modult tartalmaz.
Az első modul a városfalak: A falakat tartalmazó kártyákat be kell keverni a pénz pakliba, majd amikor előkerülnek onnét, dönthetünk úgy, hogy egy ilyen lapot veszünk fel a körünkben. Ekkor a lapon szereplő módon fel kell helyeznünk az alhambránk egyik lapkájára az előkészített fekete fa alkatrészek közül a falat. A Fa elemeket fel lehet helyezni a már fallal rendelkező lapkákra is. Hogy ez miért jó? Mert így a meglévő falunkat, ami esetlegesen két külön részből áll, össze tudjuk kötni, így növelve annak hosszúságát, és a kiértékeléskor kapott pontok számát.
A második modul a tolvajok: A kártyalapokat véletlenszerűen osztjuk ki a játékosoknak a játék elején. A lapok egy tolvajt és egy pénz színt tartalmaznak. Működésük hasonló, mint az első kiegészítő vezírjei. Akkor használhatja egy játékos, amikor nem az ő köre van. Ha kijön a pénz pakliból egy lap, amit nagyon szeretnél megszerezni, felhasználhatod a megfelelő színnel ellátott tolvaj lapodat, és elveheted azt a pénz lapot.
A harmadik modul a váltó: A harminc karton korongot, amik a pénzlapok négy színében vannak, helyezzük a vászon húzózsákba. Majd amikor egy épületet megvennél, de több pénzt fizetsz ki érte, mint amennyibe kerül, a pontos érték feletti részt el kell osztani kettővel és annyi érmét vehetsz el randomban a húzózsákból. Ezeket aztán a játék folyamán felhasználhatod a vásárlásaid során. Mindegyik korong egy, egyes értékű lapnak felel meg.
A negyedik modul az utcai árusok: Amikor elkezded építeni az alhambrádat, fogj egy piac korongot és rakd a vízesésed mellé, majd vegyél el három különböző színű meeplet és helyezd el őket rajta. A játék során, ha arra a helyre építesz be egy épületet, ahol a piacod van, és az épület színe megegyezik az egyik meeple-el, rakd rá a bábut. A piacot ekkor elhelyezheted az alhambrád egy másik helyén és egy újabb meeplet tehetsz a piacodra, és így tovább. A játék végén, a szabálykönyv alapján nézd meg, hogy hány és milyen színű bábud van az épület lapkáidon, és ennek értelmében kapsz extra pontokat.
Hogyan lehet nyerni?
A kiértékelés és a pontozás az alapjátékkal megegyezően történik. A használt modulok függvényében ez módosulhat, lásd az utcai árusok modult.
Végezetül:
A tolvajok órája kiegészítőt azoknak ajánljuk, akik rendelkeznek már az alapjátékkal és szeretnék bővíteni alhambrájuk lehetőségeit. A kiegészítő rengeteg új dolgot ad a játékhoz és még változatosabbá teszi azt. A meeple-ek használata egészen egyedi ebben a játékban és remek hangulatot ad városkádnak. A tolvaj lapok használata vidám perceket tud okozni az agresszívabb stílusú játékosok számára. A pénzváltás pedig talán a legremekebb kis kiegészítés, amit Alhambra megélt.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Termék jellege
játék kiegészítő
Játékcsalád
Alhambra
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, kártyás
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, stratégiai gondolkodás, helyzetfelirmerés
Téma/Tematika
város építős
Kiadó
PIATNIK_HU
Kiadás éve
2 005
Szerző(k)
Dirk Henn, Wolfgang Panning
Cikkszám
KTM100002553
Vélemények
Nincsenek témák!