Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Dirk Henn és Wolfgang Panning 2004-ben megjelent második kiegészítője az Alhambra társasjátékhoz. Újabb érdekességekkel bővíti a történelmi várost megelevenítő alapjátékot.
Mit kapunk a dobozban?
8 tábormező karton, 6 fa városkapu, 27 játékkártya, 1 játékszabály
A játék menete:
Ez a kiegészítő is, akár csak az első, négy új, különböző modult ad hozzá az alapjátékhoz.
Az első modul a város kapui: A városkapu kártyákat keverjük be a pakliba, amit ha valaki felvesz, a későbbiekben a segítségével lehelyezhet egyet a fából készült városkapuk közül. Ezt oly módon teheti meg, ha egy olyan helyre akarja lehelyezni a lapkáját a játékos, ami nem lenne legális, mert a városfalak miatt nem lenne elérhető a terület a központi lapkáról. Ilyenkor a városkapu kártyát felhasználva a két fal találkozására rakhatja a városkaput és így legálissá válik a lapka lehelyezése.
Ám ne feledd, a városkapu megszakítja a falad folyamatosságát, így csökkentve annak az értékét a pontszámláláskor.
A második modul a gyémántok: Ezeket a lapokat a pénzlapok közé kell bekeverni, és lényegében wild cardnak tekinthetőek. Vagyis akármelyik helyen lévő épületet meg tudod venni a segítségükkel. Azonban az épületek vásárlásakor nem lehet ezeket a kártyákat más pénz lapokkal kombinálni.
A harmadik modul a karakterek: Ezekből a lapokból egy bizonyos mennyiségűt be kell keverni a pénz pakliba, és amikor az egyikük előkerül onnét, a játék azonnal megáll. Ilyenkor egy aukciós fázis veszi kezdetét, ahol a játékosok a kezükben lévő pénzlapokkal licitálnak a lapra. Azonban egy játékos csak egy féle/színű pénzlapot használhat a licitre. A nyertes elveszíti a pénz lapjait és megkapja ezt a kártyát. Ezek közül a karakterek közül, mindegyik rendelkezik valamilyen speciális képességgel, ami hatással lesz a játékra. Tehát érdemes őket magunk mellett tudni.
A negyedik modul a táborok: A tábor lapkákat a húzózsákba kell rakni a többi épülettel együtt. Amikor kikerülnek onnét, a zászlón lévő számnak megfelelő összeget kell kifizetni érte a megvételéhez, akár csak a normál épületekért. Majd amikor megvetted, hozzá kell adnod az alhambrádhoz. Ezt úgy kell megtenned, hogy a tábor lapkádon lévő fal részeknek csatlakozni kell az alhambrád egyik falához, arról az oldalról, ahol a lapka fala van (egyébként egy nyíl is jelöli a csatlakozási oldalakat). A tábor lapkák akkor kapnak jelentőséget, amikor a kiértékelés folyik. Minden kiértékelésnél, a nyilakat figyelembe véve, annyi pontot kapsz, ahány épület található a nyilak által mutatott irányban az alhambrádon belül.
Hogyan lehet nyerni?
A kiértékelés az alapjátékban foglaltak szerint zajlik. Ám itt attól függően, hogy melyik modult raktuk a játékhoz hozzá, figyelmet kell fordítanunk a táborokra és a városkapukra, valamint az esetleges karakterkártyákra.
Végezetül:
A város kapui kiegészítőt ajánljuk mindazoknak, akik rendelkeznek az Alhambra alapjátékkal és új, érdekes dolgokkal szeretnék bővíteni a társasjátékuk készletét. A karakterek, a táborok, a városkapuk mind-mind érdekesebbé és változatosabbá teszik ezt az amúgy is remek játékot.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Termék jellege
játék kiegészítő
Játékcsalád
Alhambra
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
közepes
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, kártyás
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, stratégiai gondolkodás, helyzetfelirmerés
Téma/Tematika
város építős
Kiadó
PIATNIK_HU
Kiadás éve
2 005
Szerző(k)
Dirk Henn, Wolfgang Panning
Cikkszám
KTM100002552
Vélemények
Nincsenek témák!