Részletek
Hasonló termékek
Adatok
Vélemények
Részletek
Uwe Rosenberg 2007-ben megjelent játéka, 1-5 játékos számára a földművelés világába vezeti el a résztvevőket, ahol bizony nem könnyű az élet és sokat kell dolgozni a sikerért, de a végeredményért megéri.
Mit kapunk a dobozban?
JÁTÉKTÁBLÁK: 5 udvartábla játékosonként 1 (a hátoldalon az erőforrások szortírozását segítő táblával és 1 példaállással) 3 játéktábla a választható akciók számára (ez első tábla hátoldalán a családi játék számára átalakított táblával, a többi hátoldalán példaállással) 1 tábla a nagy fejlesztések számára (a hátoldalon értékelési táblázattal)
360 KÁRTYA: 166 sárga kártya „Mesterség“ (66 kártya 1-5 játékos számára, 40 kártya 3-5 játékos számára, 60 kártya 4-5 játékos számára) 136 narancssárga kártya „Kis Fejlesztés“, 10 piros kártya „Nagy Fejlesztés“, 16 Körkártya választható akciókkal mind a 14 körre (és 2 üres, használaton kívüli kártya), 16 akciókártya a játékos számtól függő akciókkal 8 koldulás-kártya, 6 szabály összefoglaló, 2 paklifejléc kártya (1 az interaktív pakli számára és 1 a komplex paklihoz)
A játék menete:
Minden játékos kap egy telek lapot, amire a farmját építheti fel. Minden farmer egy két szobából álló házzal és két munkással kezdi a játékot.
Minden játékos kap a szabálykönyvnek megfelelően különböző fejlesztés vagy foglaló kártyákat.
A játék leginkább a fő tábla körül fog zajlani, ahol a játékosok a körök alatt különféle akciókat hajthatnak végre, ha a munkásaikat a megfelelő mezőre helyezik. A játék nehézsége, hogy egy mezőt egy körben csak egy játékos foglalhat el, és így egy játékos sem fogja tudni végrehajtani az összes akciót, amit szeretne a körében. Meg kell találni az utat, hogy áthidalják ezt a problémát.
A játék 7 szezonon keresztül fog zajlani, és minden szezon minden körében egy újabb akciófajtával bővül a lehetőségek tárháza a játékosok számára.
Egy külön táblán a nagyobb fejlesztések lapjai szerepelnek, amikkel például kenyeret lehet sütni vagy éppen húst termelni az állatainkból.
Minden szezon végén a szüret fázis következik, amikor is a játékosoknak meg kell etetniük a munkásaikat fejenként két étellel, amit ha nem szereztek be a szezon alatt, akkor koldusbotra jutnak, és kapnak egy koldus kártyát, ami mínusz pontokat fog érni a számukra a játék végén. Tehát érdemes elkerülni őket. Majd minden a földjeiken lévő elültetett növény termelni fog, és az állataik is szaporodnak a karámokban.
Hogyan lehet nyerni?
Az Agricola pontozása a játék végén zajlik egy pontozólap segítségével, és eltér a többi gazdálkodós játéktól. A játékosoknak meg kell találniuk az egyensúlyt a sokféle növény, állat és egyéb teendő között, hogy elegendő legyen mindegyikből a játék végére. Ugyanis, ha valamiből nincsen, vagy túl kevés van egy játékosnak, mínusz pontokat fog kapni érte. Így lehet, hogy egy csomó pontot bezsebelt egy bizonyos dologért, viszont amire nem fordított figyelmet, majd megbosszulja magát.
Miután a pontok összesítve lettek, és levonásra kerültek a negatív pontok, a játékot az a farmer nyeri, akinek a legtöbb pontot sikerült kipréselnie a telkéből.
Végezetül:
Az Agricola-t ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a hosszabb lélegzetvételű worker placement játékokat. Vagy vonzódnak a gazdálkodós témájú társasokhoz. Ez a remekbe szabott játék garantáltan megdolgoztatja az agytekervényeket.
GYERE! TÁRSASOZZ VELÜNK!
Hasonló termékek
Adatok
Játékszabály nyelve
magyar
Nyelvi függőség
nyelvfüggetlen
Játékszabály jellege
gamer
Játék mechanizmusa
erőforrás menedzsment, panel lerakós
Fejlesztési területek
taktikai gondolkodás, szociális képességek fejlesztése, kombinációs készség
Téma/Tematika
családi gazdálkodás
Kiadó
Look Outgames
Kiadás éve
2 007
Szerző(k)
Uwe Rosenberg, Klemens Franz
Cikkszám
KTM100002020
Vélemények
Nincsenek témák!