De miért is kutatnának az emberek évtizedeken (vagy épp évszázadokon) át egy kísértetjárta kastély szobáiban, sőt, ezúttal a ház falain kívül is, különösen akkor, ha nem kevés szörnyű esemény vette már ott kezdetét? Nos, gondolom, kíváncsiságból, vagy tán tudatlansággal párosult merészségből, amely abból a tévhitből fakad, hogy majd mi biztosan jobban tudjuk, mint azok, akik előttünk koptatták e padlókat. Érdemes tanulni azoktól, akik előttünk már számos hibát elkövettek, és használjuk bátran a ránk hagyott dolgokat! Ezúttal biztosan mindannyian biztonságban kijutunk...
A többi Betrayal játékhoz hasonlóan a Betrayal Legacy is narratív-központú, ezúttal viszont olyan elemekkel gazdagítva, amelyek megőrzik az adott fordulók változásait. Ilyen például egy tárgy (amik ezúttal adott szintekhez kapcsolódnak) felmatricázása, mint családi örökség, ami, ha egy későbbi fejezet kapcsán ismét a családhoz kerül, számíthat némi bónuszra. Pl. ez nem csak egy közönséges hegedű, hanem ez az én családom hegedűje, úgyhogy kapok érte 1 Sanity-t! Ez az én örökségem.